..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 12 martie 2010

Ecran albastru la instalare XP SP1. Si dual boot cu win 7.

.
Din surprizele tehnicii.

Din cateva motive am ajuns sa fac dual-boot win7 cu xp (adica mai multe jocuri nu merg pe win7, dar mai dureros, nici majoritatea softurilor de data recovery).

Firesc, in contra curentului, pe cat se poate. Adica peste tot vezi ca se recomanda sa pui 7’le dupa xp. Eh, il aveam deja pe 7. Si no way to uninstall it!

Asa ca incep instalarea XP curios de ceea ce’mi va oferi viitorul.

Totu’ merge mai frumos decat ma asteptam. Nu’mi spune ca nu vede harduri, nu’mi spune ca nu poate incepe instalarea din motive personale.

Ajunge la instalarea driverelor din propria'i tolba... se misca rapid. Cand bara ajunge undeva la cincizecisiunpic la suta... ecran albastru.
Eu insist.
El insista.
Eu insist.
El insista.
Ma uit atent, nu se intampla random. Ci doar in acelasi punct.

Placa de baza si procesorul sunt generatii la care xp’ul nu a visat vreodata.
Intru in bios si dezactivez una din functiile nou inventate de intel. De fapt pe toate.
Instalarea merge pana la capat de data asta.
Apoi reactivez functiile cu pricina. Puf, xp nu se mai incarca.
Ma intorc in bios, ma uit atent. Si incep sa activez cate una, in ordinea care’mi spunea mie neuronu’ ca ar functiona.

Asa o depistez pe cea care facea probleme, ultima ramasa, multi-core technology!

Stau cateva secunde si ma uit la el. Ii zic ca mi’ar placea sa foloseasca si tehnologia ‘ceea in xp. Asa ca pun sp3. Ca ma bate pe mine gandul ca au bagat in sp3 suportul pentru respectiva traznaie.
Ceea ce se si intampla!

Deci daca pe un computador generatie noua ai ecran albastru la instalarea xp, go to bios si dezactiveaza multi-core technology. Iar daca el insista, insista si tu, dezactiveaza toate tehnologiile care sunt prea noi pentru XP! Apoi update xp si reactivezi tot ce'ti vrea pipota.

In alta ordine de idei, firesc, XP'ul mi'a taiat de la boot 7'le. M'am distrat de capul meu, m'am jucat cu boot.ini (l'am editat manual, pentru ca msconfig nu era in stare sa faca o iota), ajung sa primesc superba optiune de a face boot pe Windows 7 sau Windows XP... insa in 7 primesc media boot error, press any key... la nesfarsit.
De pe hiren's boot ma joc cu un utilitar de MBR, marchez activa partitia pe care era instalat 7'le.
Acum e mai bine. Chiar face eforturi vizibile de a boota in 7. Doar ca secventa de boot a lui 7 este varzuita. Dar imbucurator, mesajul care ma anunta asta vine in mod indiscutabil de la 7, nu de la bios. Imi cere discul cu 7 pe care nu il am.

Insa tocmai am cetit niste lucruri frumoase, s'ar putea sa scap ieftin.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.