..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 16 aprilie 2009

Dileme moderne. De zi cu zi.

Mai ghemult, africa nu avea metode pentru a se duce peste atii si a le da la papcioaca, si a le rapi oameni... si asa mai departe. Insa lumea “civilizata” avea. Si veneau. In frunte cu olandejii. Cei mai de seama cumparatori fiind proaspetii americani, in fapt nu demult europeni. Adica europa si america se napusteau asupra africii, rapea chestii umblatoare pe doo picioare, asemanatoare cu oamenii (asa ii considerau) si... toata lumea era fericita si de acord. In ziua de azi am vazut olandezi (si nu ma refer la fostu’ cumnat mai culturist din fire) care intrebati despre istoria si neamul lor aveau trei lucruri cu care se mandreau: a) noi am luptat impotriva naturii si am invins – am obtinut pamant pe care il vroia apa; b) noi am fost cea mai mare flota de pirati a lumii; c) noi am inventat sclavagismul – noi eram comerciantii care alimentau cu sclavi america.

OK!

...boon... asta se intampla pe cand astia civilizati puteau iar africa nu putea – ceea ce facea ca acest tip de comportament sa fie corect!

AZI! Africa poate si ea. Soorprizaaaa! Piratii somalezi au mijloace pentru a face si ei fix acelasi lucru pe care il faceau ceilalti nu chiar cu foarte mult timp in urma. Mai tata... nu mai e voie! Nu mai e bine, nu mai e corect! Haha! Americanii si europenii se gandesc cum sa reactioneze mai ghilotinant... huhu!

La fel s’a intamplat cu o multime de alte chestii. Pe cand erau doar o mana de “cei care pot” totu’ era ok, cand s’au inmultit “cei ce pot”... pai hm... aaa... Nu! Nu se face asa ceva! Excelent principiu!

Toata lumea "civilizata" isi datoreaza bunastarea pe cotropirea si jefuirea altora. Colonii si alte parfumuri. La un moment dat acest act a devenit naspa. Dar a devenit naspa numai actul, nu si efectele. Nu a aparut nicaieri vreo obligatie morala de a da inapoi macar o mica parte din ce au jefuit sute de ani. (atunci cand dai bucatele de sticla colorata pe aur, diamante si mai stiu eu ce.. tot jaf se numeste, atunci cand comerciezi produse industriale contra produse naturale la cote de schimb nesimtite... tot jaf se numeste)

Si ca la rfi intrebau la un moment dat daca in occident se respecta drepturile omului... eram ceva mai mic cand am auzit o lista a lor. Si mi’au ramas infipte in neuron cateva chestii: dreptul la libera plimbare (stiti voi sa respecte asaceva europa si america?); dreptul de a munci acolo unde’ti vine tie mai bine (ceva-ceva?) Ba in mod ridicol americanii si europenii au voie sa se plimbe si sa munceasca mai peste tot in lumea asta – pe cand mai toata lumea asta nu are acelasi drept dincoace! Da... ce lume frumoasa... corecta pana in maduva oaselor ei putrede.

3 comentarii:

  1. "C",scriu asa, pentru ca mi-e deja greu sa-ti spun Castlelees,imi beau cafeaua si iti citesc randurile.Era mult mai corect sa scrii :"...ce jungla frumoasa,,,," ca asta-i adevarul!Si fiecare lupta nu pentru supravietuire(cum fac animalele -animale la propriu,nu la figurat)ci pentru suprema arma cu care-i poate controla pe ceilalti"PUTEREA".Asa ca nu ma mai mira nimic,nici ca somalezii fac acum ceea ce faceau albiii,nici ca Obama-i conduce pe albi,nici ca.... Oricum,daca stai si analizezi te cam infiori.asta-ijungla umana! In rest-"toate-s vechi si noua toate ,ce e val ca valul trece".

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am grabit putin si am gresit :albii,nu albiii!

    RăspundețiȘtergere
  3. ei, asta'i acu' o problema... un alb cu un i in plus... cred ca nu se supara... :)

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.