.
Acest...
tip nu mi’a parut niciodata inteligent. Cult poate, inteligent insa...
Si
este trist pentru ca are acces la informatii si recunoastere sociala.
http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/horia-roman-patapievici-romania-este-in-cea-mai-buna-situatie-istorica-din-ultimii-500-de-ani/
http://inliniedreapta.net/monitorul-neoficial/horia-roman-patapievici-romania-este-in-cea-mai-buna-situatie-istorica-din-ultimii-500-de-ani/
De
pilda “ministrul de Externe de atunci,
Adrian Năstase, şi preşedintele ales Ion Iliescu, plus Parlamentul de atunci,
lucraseră la un tratat cu Uniunea Sovietică, care avea o clauză că noi,
românii, ca stat independent, ne angajam să consultăm partnerul politic în
cazul unor alianţe politice şi militare externe”.
Terifiant.
Si
iata’l mai jos dovedind lipsa de care spuneam: “E o idee admirabilă, dar ce e greşit în ea, şi de lucrul ăsta îşi
dăduse seama deja Edmund Burke e că nu poţi şi nici nu ai dreptul să
revoluţionezi din temelii cu ajutorul violenţei, a forţei politice societăţile,
n-ai dreptul să faci asta nici măcar cu un om, să-l schimbi cu violenţă, dar să
faci asta cu societăţile.”.
Insista
pe argumentul gol. Cel cu “n’ai dreptul”. Un argument care este complet
ridicol pentru ca il adreseaza celor care considera aprioric ca au dreptul sa
modifice soarta societatilor. Il adreseaza celor care incalca drepturi scrise,
norme juridice semnate chiar de ei. Cum poti sa le ceri acestora sa respecte un
“drept” mai degraba moral, ba chiar
de nisa – de un anumit tip de morala la care nu adera foarte multi?! Nu esti
lipsit de unele lucruri cand creezi / sustii astfel de argumentatii?
Cu
totul altceva ar fi fost daca argumentul primar ar fi fost “nu poti”. Si nu un simplu “nu poti”, pentru ca acest argument are darul
de a starni dorinta de demonstratie a contrariului “just hold my bier!”. Motivul pentru care nu poti este lipsa de
organicitate a schimbarii. La nivel uman - si mai ales social - schimbarile daca
nu sunt organice nu sunt schimbari. Decat de forma, superficial, pe termen
scurt si cu creare de (byproducts) produse
secundare suficient de puternice incat sa iti anuleze fondul / spiritul schimbarii
pe care o doreai.
Apoi.
Incercand sa explice toleranta fata de comunism se lanseaza in (dorite) fineturi
morale. Lucrurile stau mai simplu. Dezinformarea si neinformarea. Daca in ceea
ce priveste ororile nazismului exista informatii la tot pasul, zilnice... in
ceea ce priveste ororile comunismului... e o liniste suspecta. Mai ales cand
cele din urma le depasesc pe cele dintai. Pe toate planurile. Chiar in
populatia care a trait sub comunism am cunoscut categorii sociale care au fost
complet orbite. De exemplu, un fost pilot pe curse civile externe - acum la
pensie - imi sustinea de curand ca nu e adevarat, nu a fost foamete pe vremea
comunistilor si ca gaseai sa iti cumperi tot ce doreai. Si nu mintea – era convins
100% de ceea ce spunea. Insa nu cunoscuse realitatea celor multi, ci cunoscuse
o realitate a catorva.
Motivul
pentru care Che Guevara si simboluri sovietice sunt cool intre hipsteri in
timp ce cele naziste nu? Din lipsa de informatie. Sa le fi turnat mass-media
macar aceeasi cantitate de informatie despre ororile sovietice si crimele lui
Che Guevara si abia apoi poti ajunge sa discuti despre tonalitati semantice,
despre lipsuri de claritate morala.
Iar
momentul de maxima penibilitate a “interviului” este: “Care ar fi intrebarea corecta? Nu stiu, ca nu sunt sociolog.”. Cum
poti oare sa dai interviuri despre functionarea societatilor in timp ce afirmi
ca nu stii, nu esti sociolog? Care iti mai este autoritatea de a discuta despre
subiectele abordate?
Ah,
am gresit. Nu acela a fost momentul de penibilitate maxima. Ci cel in care
afirma ca suntem in libertate si ca ne facem singuri legile! Cand o sleahta de
rusofoni penali si incompetenti au capusat aceasta tara de (cca) 25 de ani
incoace, si au in mana cutitul si painea, cand traim sub o mafie a jafului si a
incompetentei... acest... tip spune ca ne facem singuri legile!
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
spui, semnezi.