..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

miercuri, 4 februarie 2009

Cu repet(entie)

Despre invatamantul romanesc. Care face tandari orice urma de atribut de utilitate. A procesului de acumulare de cunostinte.

Tare as fi vrut sa povesteasca aci musiu gustave le bon despre asta. Stia sa o faca mai bine, mai frumos (pentru curiosi recomand psihologia multimilor). Dar.

Tocmai am avut la SNSPA (Sfantu Gheorghe reloaded – fosta facultate de cadre a PCR in corpore) un examen de informatica. Si nu unul de inspiratie autohtona ci import in veritabil stil forma fara fond – examenul ECDL. Cel care in mod normal trebuie sa iti testeze capacitatea de a fi secretara: a deschide si inchide un computer fara crize de isterie (nici din partea insufletita, nici din partea neinsufletita), a sti a umbla elegant prin word, excel, internet, cd-rom... cam asta ar fi fost utilitatea.

Cam 60% din intrebari au fost din... access! (info: io lucrez in IT de cativa ani) Access’ul este o chestie folosita de indivizi mai ciudatei, cum sunt radioamatorii. In epoca mailului, mai sunt unii care stau cu urechile in tiuiturile undelor hertziene – placerea lor.

In acest mod simplu, o facultate ce se respecta in cel mai autentic stil romanesc reuseste sa faca varza (din nou) ideea de a invata pentru a face. Invatamantul romanesc in continuare considera ca invatamantul este pentru a fi. (ce inseamna a fi explica sublim heidegger (aici sublim este folosit conform variantei caragiale))

5 comentarii:

  1. io la examenu asta m-am dus bine bazata ca pana mea, word excel powerpoint si access mananc de niste ani, corel si photoshop visez si-n somn...si stupoare!!!! totul tradus in romaneste si in niste termeni de te dor dintii...am luat 9 spre jena mea. cand trebuia sa iau minim 12. tu-le-n aripa de snspeniste

    RăspundețiȘtergere
  2. i'am povestit sefului meu examenul. cu exemple. nici el (si e genul de tocilar, cursuri peste cursuri) nu avea idee ce e aia 'ancora' in cadrul unei adrese http.
    am mai povestit p'aici . in anul I sau II am luat 10 la un examen de info bazat tot pe office pentru ca am avut intuitia de a ghici ce raspunsuri GRESITE erau considerate ca fiind corecte de catre imbecila aia (adica am bifat gresit 20-30% dintre raspunsuri bazandu'ma pe experienta din IT cu greselile comune din partea userilor...).

    RăspundețiȘtergere
  3. pft, c'mon? nu stiati de ancora? ii link de hop...cum ii spunem noi :))

    RăspundețiȘtergere
  4. adiiica? daca am fi pe o plansa de windsurf e ca si cum ti'as explica ca shcota e aia care incepe de la ghiu!

    RăspundețiȘtergere
  5. mai precis: care e diferenta intre link si link de hop?

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.