..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 21 octombrie 2011

articol relativ inutil

 
convectorul. vedeta zilei de ieri. 

 m'am decis sa il montez singur pentru ca nea ilie n'are nevoie de bani...de doua saptamani caut unul prin cunoscuti si cand afla cat de mica e lucrarea se dau loviti - dispar in triunghiul bermudelor.

 vazusem pentru el in brico tub cos la 11 cm diametru. la 1.2 mil, o bucata foarte lunga - nu se vindea la metru sau bucati mai mici. il luam oricum, dar nu aveam atunci cum sa'l plimb dupa mine.

 ajung acasa, masor evacuarea agregatului. soc: 80 mm! deci ala de 110 - cel mai mic de la brico nu era bun.

 totusi ma sui in masina si fug catre o ceva cu materiale de constructii. gasesc la o aruncatura de bat, intr'un magazin tocmai in curs de inchidere, o chestie de 1 m care se extinde la 3. diametru 90. eu am nevoie de cca 2m. 0.2 mil. fie!

 incep sa demontez arzatorul de la soba. dupa estimari aveam acelasi diametru la alimentarea cu gaz agregatului meu. incep desfacerea, realizez ca nu prea este cale de intoarcere in caz ca…, fiindca presupunea remufare traditionala, dedicata meseriasilor...

 ca sa scot arzatorul vechi al sobei am desurubat doua imbinari. una dintre ele fiind mai in amonte decat punctul in care urma sa ma conectez... deci naspa. necesara mana calificata. mai spun un 'doamne'ajuta' si merg mai departe. momentan doar desfac ceea ce oricum trebuie desfacut si potrivesc marimi - nu am ce sa fac gresit.

 ajung in punctul in care verific marimea alimentarii agregatului cu cea mai apropiata marime pe care mi'o da teava. si care eram convins ca se potrivesc. firesc, nu se potriveau. mica senzatie de vertij. inseamna ca am nevoie de un nea' ilie de la scularie. un dorel in varianta gaze. si asta urgent. calculez... sansele sunt asimptotice catre 0 ca un dorel sa se deplaseze pentru o lucrare atat de mica (adica un castig neinteresant, mai ales ca nu sunt purtato(a)r(e) de alte potentiale recompense - macar asa, ca side-recompensa vizuala).

 deci o iau pe cont propriu. in fond, toata instalatia actuala de gaz a fost oricum facuta de tata beat si eu licean ajutor necalificat. si in 20 de ani n'am sarit in aer.

 totusi nu stau chiar rau. gasesc un punct de conectare eficient: doua mufe mama de aceeasi marime pe care trebuie sa le leg. deci un niplu! probabil de 1/2 dar nu ma risc, iau bucata de teava cu mine. ca mai devreme am observat ca se roteste cu usurinta de la imbinarea dintre cei doi robineti. verificand, am descoperit ca in continuare se roteste... pana la desurubare completa. deci inca un punct de legatura de refacut.

 magazinul de la o aruncatura de bat... inchis. chiar daca m'am proptit in usa lui cu hotarare. injur, sar la loc in masina. gasesc la doua aruncaturi de bat un magazin... raiul niplurilor! atat de frumoase, atat de stralucitoare, variate... o nebunie! dau teava, se pune niplu potrivit, plec fericit. pe drum spre casa, calculand cate puncte am de conectat-izolat-gaz... zic 'tata, ai grija de mine!'. ca el e singurul pe care l'am cunoscut sa se priceapa la instalatii gaze.

 acasa din nou. scot menghina din camara. o montez in mijlocul bucatariei. asta e principalul beneficiu al unui barbat singur. placerea traditionala a barbatului de a transforma bucataria in atelier se poate satisface la orice ora, fara nesfarsite razboaie cu consoarta. masor din ochi, pot jura ca menghina este FIX in mijlocul bucatariei - cu precizie matematica!

ma duc in camara... caut caltii. caut calti... caut caltii...

 asta e principalul dezavantaj al barbatului singur. n'are pe cine sa intrebe 'soarele vietii mele, ai vazut cumva caltii/bormasina/patentul...? erau aici in camara... eu cu mana mea i’am pus aici… unde  $^#&%#^ i’ai mutat?'

  mi'amintesc totusi ca zilele trecute am mutat un dulap in care era o legatura de calti. si chiar i'am lasat in acelasi dulap in ideea ca daca vreodata nu'i gasesc pe aia din camara mai am acolo un stash...

 deci iau clatii de rezerva din dulap, si stau vreo juma' de minut cu o banda de izolatii instalatii in mana si caltii in cealalta. stiu ca e excelenta, dar stiu ca am folosit'o la instalatii de apa. nu stiu cum se comporta la gaze. citesc pe ea ce scrie... info prea laconice. decat sa risc sa fie excelenta mai bine caltii care sunt siguri. desi mai greu de folosit.

 incep sa mesteresc de zor la imbinari. termin inainte de a sti ca am inceput. (a nu se citi altceva decat am scris, vorbesc despre tevile de gaze!)

 mai fac o data cruce si dau drumu' la agregat - de test. culmea - functioneaza! gazele de evacuare sunt notabile si ca debit si ca temperatura.

 opresc agregatul si trec la episodul 2. conectarea evacuarii.

 incep cu siguranta ca va fi un fleac. ceea ce a si fost. capacul sobei. mai departe... iata ca soba aia facuta de tata manga si eu licean... este mai rezistenta decat banuiam. renunt la ideea de a o demonta pe toata deodata. doar cateva randuri de samota ca sa am acces lejer la horn. renunt si la ideea asta. doar cateva portiuni de randuri - cat sa am acces suficient la horn.

 ok, acces granted! :D deja incepeam sa am dubii serioase asupra calitatii deciziei de a darama o constructie atat de solida!

  incep sa extind burlanul extensibil. se desface de la mijloc, transformandu'se intr'o spirala inutila! e deja trecut de 7 seara. injuraturi, chestii, nervi... explozie. nu gazele, io!

  apoi decid sa tai zona afectata si sa'l imbin la loc. si il voi schimba cu unul nou dupa ce voi trece pe la brico sau ceva. il pun pe pozitie, il 'conectez cu spuma poliuretanica, il leg la mijloc cu sfoara si izolez cu spuma poliuretanica... nu stiu daca s’a sesizat, dar in ultimul timp spuma poliuretanica figureaza in dictionarul meu la capitolul 'panaceul constructiilor'. insa burlanul nu sta. injur, il iau de acolo, ma arunc iar in masina si brrrmmmm la cel mai apropiat ceva de constructii deschis la ora asta.

 pe drum dubii. dar oare acest tip de burlan e bun pentru evacuarea gazelor fierbinti si nocive? daca asta s'a desfacut atat de usor oare tehnologia asta nu este dedicata exclusiv aburilor de la hota? dar astia de la hornbach/dedeman/brico oare nu au aceiasi furnizori ca si magazinul dedicat de constructii de mai devreme? samd.

 ajung, gasesc alte dileme. aici au chiar cu diametrul de 80 - fix cat are evacuarea agregatului meu! oare sa iau de 80? dar cum il mufez 80 cu 80? sa iau de 90 si sa umplu rostul ramas cu... spuma? oare spuma chiar la iesirea din agregat unde temperatura este chiar foarte mare...?

 iau de 90. bonus: pe eticheta scire import. ura! bonus: pe eticheta scrie ca este dedicat si utilizarilor de evacuare gaze ardere centrale, sobe etc. ura din nou!

 platesc chestia argintie, imi zambeste si casiera si tipa cu stampila de la verificari-ciordeli-iesire. acasa incep sa banuiesc de ce. demontasem o soba care functionase si pe lemne. adica funingine. ma spalasem unde vazusem ca este necesar. doar. probabil ca aratam destul de interesant in haine de scandal, cu manecile suflecate si urme de funingine pe antebrate cumparand un burlan-cos, cu o atitudine vesel-nerabdatoare.

 acasa din nou. citesc eticheta de pe spuma - rezista pana la… temperaturi ridicate... suta de grade. ura-ura-ura!

 pun burlanul - uimitor - fara alte emotii.

 si astept o ora sa se intareasca spuma.

 si astept o ora.

 trece greu o ora. mai ales cand vrei sa dai drumul la caldura.

 moment prielnic de a observa cum casa - abia adusa la sentimente mai umane - s'a transformat atat de repede si eficient, din nou, intr'o aratare hidoasa. scule peste tot, saci cu moloz, moloz fara saci... o gramada de cabluri redirectionate prin zone vizibile, modificare cauzata de aparitia agregatului scuipator de flacari...

 asa ajunge scorul la 2-1 pro nevasta. (0-1 menghina in mijlocul bucatariei, 1-1 lucrurile nelocalizate in camara, 2-1... hai sa facem curat, eu tocmai am muncit!)

 si pana cand se intareste spuma mai citim inca o data manualul cu instructiuni al agregatului. din nou citesc despre piulita sugubeata care trebuie desfacuta inainte de darea in folosinta. din nou demontez carcasa agregatului deja conectat. caut piulita... nexam. (azi am citit din nou instructiunile, am vrut sa intreb producatorul unde naiba e piulita aia... mentiunea despre piulita disparuse!)

ora de asteptare se termina, dau drumul la agregat.

 mai tare.

 mai tare.

 imi gasesc de treaba pe mess...

 in cateva minute transpiram. si mi'au trebuit cateva secunde bune ca sa realizez motivul.

 mai incet.

 apare o nemultumire pe caile respiratorii. si pe cele ocular-vizuale.

 asa am ajuns la ceea ce vroiam sa povestesc de fapt.

  ditamai cosmarul.

  ati observat vreodata cat de mult seamana simptomele oboselii cu cele ale... intoxicatiei cu CO?

  le aveam by default pe toate. ca ultimile doua nopti...

  cautare pe net. hotarat: daca supravietuiesc pana maine cumpar un detector de gaze. metan si CO. dar daca supravietuiesc e clar ca nu mai e nevoie. deci de ce sa cumpar? mai bine iau un device de masura consumul pe priza.

  cineva imi da pe mess ideea de a baga pe unu' in camera cateva ore. si specifica ulterior: un tigan. pai ce rost ar avea? e riscant pentru ca... daca merge bine instalatia?

  ma uit la pisica. ea toarce. nu.

  si uite'asa stau mai bine de o ora pe ace. sa ma culc, sa nu ma culc... ma mai trezesc maine? sa las usa deschisa pentru aerisire… nu pentru ca se face instantaneu prea frig, ca si cum n’as incalzi.

  pun un telefon sa sune peste doua ore si ma culc. nici inconstienta, nici curaj ci doar dezinteres. telefonul nu ma trezeste, insa ma trezesc singur dupa cateva ore. cu o senzatie de odihneala reala. verific: somnolenta - nu, vedere incetosata - nu, usturime ochi - nu, senzatie voma - nu. ok. deci pot dormi linistit.
 insa in camera e mult mai rece decat ma asteptam. nu e frig deloc. dar nici senzatia de caldura exagerata pe care contam. pentru ca agregatu' zice ca face fata la incaperi de 80-100 metri cubi. ori a mea are doar 27.

 dimineata verificare agregat. este dat la maxim... si totusi termostatul opreste focul la o temperatura dubios de scazuta. pot sta in maieu dar nu ma face sa dau maieul jos. iar la maxim spune ca asigura 38 de grade.
  
 pe de alta parte flacara este cam mica. aseara in teste era chiar si de 3-4 cm. cand chiar am simtit ca ma face sa transpir. iar acum simt racoare iar flacara peste 1 cm nu trece. why oh why...?

 distribuitorul lampart nu a raspuns deocamdata.ceea ce ma face sa gandesc ca nici nu are de gand.

 insa concluzia este: agregatu’ nu presteaza atat de bine cum se lauda, dar are cineva nevoie de instalatii gaze?

 

11 comentarii:

  1. Ok, vreau sa te anunt ca am in plan sa-mi schimb aragazul.

    Ai trecut in agenda, da?

    Multumesc :))

    RăspundețiȘtergere
  2. pai... hm... doar un aragaz de schimbat... cat ar putea costa... prea putin pentru o deplasare! :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Iegzista solutie:

    -il demontezi pe ala vechi;
    -il montrezi pe ala nou;
    -il demontezi pe ala nou;
    -il montezi pe ala vechi;
    -il demontezi pe ala vechi;
    -il montezi pe cel nou;
    -speli peretii.

    E ok? Merita deranju', domnu' de la gaze? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. mie nu mi se pare deloc inutil articolul ;)) asa ca, schimba titlul

    RăspundețiȘtergere
  5. contine idei interesante? nu...
    contine informatii utile? nu...
    contine formulari deosebite? nu...
    deci este inutil. pentru acest blog. daca scriam un blog cu atractii buco-boobso-genitalo-anale, evident, nici nu conta ca ii lipsesc elementele de mai sus.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi, a name I call myself23 octombrie 2011 la 22:46

    si lung si inutil, dar l-am citit in speranta ca, pana la final, ai destabilizat intr-un fel egalitatea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. nu e deloc inutil articolul dar altadata nu te mai chinui ci cauta un meserias!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cum va complicati voi, barbatii...

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi, a name I call myself25 octombrie 2011 la 14:53

    http://castleless.blogspot.com/2011/10/carte-vs-sex.html

    RăspundețiȘtergere
  10. @ anonim. nimic complicat. pe cuvant!
    @ mi... . aha!
    @ foto... . am cautat. oricum, a fost mai fun asa.

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.