..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 14 noiembrie 2013

Rosia Montana - continuare


.
Pe scurt:
a. parazitii romaniei inscaunati la putere au fost infranti in tribunale, fiind oprita conform legii exploatarea de la Rosia Montana, asa ca...
b. s'au apucat sa dea o singura supralege care sa incalce toate legile care ii oprisera si...
c. au inceput sa ii intimideze pe cei ii depisteaza a fi lideri de opinie ai manifestantilor.

...cu ajutorul militienilor.

Din ce in ce mai aproape de regimul ceausist.



cateva randuri preluate de aici:

L.G.: De exemplu, în prima zi de protest, începuse şi Festivalul „George Enescu“ şi ne-am trezit cu o mulţime de interpreţi şi melomani la protest. Pur şi simplu, protestul este pentru toată lumea şi priveşte pe toată lumea. Nu pot să nu observ faptul că există o încercare continuă de a ridiculiza şi demoniza aceste proteste, deşi ele sînt paşnice, iar oamenii care participă la ele sînt educaţi.

L.G.: La un moment dat, erau mai multe doctorate şi masterate în stradă decît erau în întreg Parlamentul României.
L.G.: Zilele trecute, la proteste, era un om în vîrstă  cu o pancartă pe care scria fix aşa: „Punctul 8“. Suna ezoteric pentru o tînără protestatară, aşa că i-am explicat că este vorba despre o cerere a revoluţionarilor din Timişoara anilor ’90 de a le interzice angajaţilor fostului regim să mai ocupe funcţii politice după 1989.  Din nefericire, acest punct opt nu a fost niciodată adoptat şi ne găsim în situaţia în care ne găsim. Şi iată un lucru care mi se pare deopotrivă curios şi amuzant: în timpul mineriadelor, actualul nostru premier era în stradă. Ştiţi, m-am gîndit de multe ori că Victor Ponta din perioada studenţiei, dacă şi-ar trăi acum tinereţea, ar ieşi cu noi la proteste. Îmi aduce oarecum aminte de celebrul Coriolan Drăgănescu, liderul studenţilor care ajunge să ordone apoi să se tragă tocmai în cei pe care îi protejase pînă nu demult.

L.G.: Să nu uităm că alte ţări incendiază maşinile în timpul protestelor, în timp ce noi ieşim cu bicicletele şi cu copiii pe stradă. Ceea ce facem noi acum nici măcar nu e protest.
C.C.: E nesupunere civică. Lucru perfect legal.

L.G.: Noi ne-am opus acestui proiect încă de la început, am atacat în instanţă certificate de urbanism, aprobări de mediu şi am cîştigat. Acesta este motivul pentru care lucrurile au degenerat atît de tîrziu, spun eu. Ceea ce oamenii nu ştiu este faptul că Guvernul încearcă să încalce toate aceste legi prin încropirea unei alte legi care să îi dea voie să demareze proiectul. Un fel de supralege. Ne vom opinti din toate puterile noastre şi vom face tot ce putem pentru ca această dezvoltare minieră nu aibă loc niciodată. Dacă stăm să ne gîndim, felul în care ne apărăm noi acum ţara nu este nimic altceva decît încercarea noastră de a face o treabă care îi aparţine, de fapt şi de drept, Guvernului. Dacă premierul ţine de fișa postului, la fel facem şi noi. Este de datoria noastră să ne apărăm drepturile şi să ne recîştigăm identitatea naţională.
 
Ce planuri de viitor aveţi?
Să luptăm de mîine încolo aşa cum am făcut-o şi pînă acum.
 
Notă: la cîteva zile de la interviu, lui Claudiu Crăciun i s-a întocmit un dosar penal pentru un incident în urma căruia luneta maşinii ministrului Culturii a fost spartă. Calitatea lui este aceea de învinuit pentru infracţiunea de ultraj.
 .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.