..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

sâmbătă, 28 mai 2011

masa critica

 
Un trafic cu mai multe biciclete e un trafic cu mai putine masini.
 
Strazi mai libere, esapament mai putin, aer mai curat, accidente mai putine si clar mai usoare.

Asa ca am mers la masa critica.


Incepea la 6:30. Iar antrenamentul meu la 7:30. Am zis ca am o ora sa’mi dau seama daca merita si eventual sa fac o parte din traseu cu ei. Asa ca mi’am luat cu mine in husa chitarii si echipamentul.

La 7:30 abia s’a dat plecarea.

Cel mai puternic moment este totdeauna imediat dupa iesire. Cand de fiecare data descoperi ca aproximarea de “hm, o mana de biciclete” era cu totul falsa. Si ca in realitate este vorba de “OAAAU ce de biciclete! HA-HAAAA!!!

De data asta momentul culminant a fost in piata constitutiei cand am facut toti stanga spre unirii. Brusc locul in care i’am ratat pe ac/dc a fost incredibil de plin de biciclete!



Prima reactie a politiei a fost sa ne treaca pe banda de bibiclete. Pe trotuar. Dar si’au revenit relativ repede. Si iar ca de obicei ne’au “prioritizat” (it dictionary) la semafoare. Probabil ca sa scape mai repede de noi. As fi preferat sa nu – n’am fi iritat inutil soferii. Gasesc ca o idee a acestor iesiri ar fi de aratat ca se poate cu bicicleta, nu de iritat politistii, soferii ori alte specii.

Cativa extremisti printre noi, care vroiau sa se lupte cu oricine si orice, n’au reustit sa faca mari probleme. Asta’i bine.

Am vazut o singura problema mecanica, minora, am ajutat, s’a rezolvat rapid. Unele mtb sunt atat de bine proiectate incat la trecerea pe foaia cea mai mica si pinionul cel mai mare lantul face in mod natural cunostinta cu cauciucul… si asa se opreste universul…

Cred ca am avut cea mai prafuita bicicleta (nici nu e f greu fiind matuita).

Pe de o parte organizatorii ar putea anunta din timp politia despre traseu si orar fiindca deja am vazut de mai multe ori ca este prietenoasa (ea e prima care ar avea o viata mai usoara cu strazile pline de biciclete in loc de masini).  Pe de alta parte departamentul de realtii publice al politiei ar trebui sa caute pe net evenimentele publice ca sa nu se mai trezeasca luata prin surprindere. (ofer consultanta tehnica gratuita: gugle nu gaseste doar rochii, cercei sau pulane si catuse ci si evenimente)

Pistele de biciclete actuale sunt proaste si insuficiente. Mare parte din ele facute doar de ochii lumii, trecand prin refugiile statiilor de ITB, alteori ocupand intreg trotuarul, fiind un carusel de borduri. Si atrag pietonii ca magnetul. E o atractie psihologica inconstienta a omului umblator pe doua picioare sa mearga pe covorul verde sau intre cele doua benzi galbene. Bicicletele au nevoie de spatiul lor clar definit unde sa fie protejate prin lege. Si asa mai facem un pas spre civilizatie…

 Un trafic cu mai multe biciclete inseamna un trafic decongestionat de masini! Motivele pentru care o multime de cunoscuti nu merg cu bicicleta la munca desi ar dori sunt: gaze (de la masini), periculos (masini). Dar daca se incurajeaza bicicleta (piste reale, utilizabile) se rezolva de la sine ambele probleme plus multe altele.
 

8 comentarii:

spui, semnezi.