..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 20 decembrie 2013

subiectivitate si obiectivitate




 .
Am mai povestit despre amica psiholoaga care afirma exasperata la un moment dat ca barbatii nu sunt capabili sa inteleaga ca totul este subiectiv, ca nu exista nimic obiectiv.

Ieri, pentru ca bautura la birou (da, am un job intr’un loc misto) - bautura care si’a unit fortele cu mahmureala din noaptea precedenta - am deschis la un moment dat un subiect care mi’a aratat ca barbatii sunt deseori subiectivi. 

Iar azi de dimineata m’am uitat mai atent. Si am inteles ca da, subiectivitatea se manifesta si celor cu pretentii de obiectivitate, numai ca este limpede o delimitare: subiectivitatea apare acolo unde se manifesta latura animalica a individului. Obiectivitatea apare acolo unde omul isi depaseste conditia de mamifer, de animal.

Astfel apare o concluzie simpla: cei ce nu pot iesi din subiectivitate, cei ce nu pot admite obiectivitatea... sunt cei ce nu se pot ridica deasupra conditiei de mamifer.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.