..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 19 decembrie 2013

urmare a unei discutii

.
daca iti lipseste compasiunea este mai usor sa afirmi ca oamenii nu au asa ceva. ca 'nimanui nu'i pasa de tine'.

dar eu - care am compasiune - stiu(!) ca ea exista. si ma gandesc ca e imposibil sa fiu singurul din lume care pateste, care simte, care traieste chestia asta, mai ales ca iata exista si un cuvant pentru ea. nu cred ca s'ar fi inventat un cuvant pentru ceva care nu exista, pentru ceva care urma sa fie experimentat de o singura persoana, de mine.

intr'adevar insa, in 'lumea mare', compasiunea nu este o trastura dominanta in comportamentul oamenilor.
este adevarat, este putina. mai putina decat am vrea, mai putina decat ar fi necesara pentru un climat social in care ne'am simti mult mai bine, mai in largul nostru.

si atunci? logica mie imi spune sa ma intreb cum as putea creste nivelul de compasiune in societate, in cei intre care traiesc. 

si in mod clar afirmatia "nimanui nu'i pasa de tine pe lumea asta" nu foloseste acestui scop ci il darama.
repetarea acestei afirmati si a altora similare chiar a dus la scaderea nivelului de compasiune din societate.
cand spui asa ceva faci rau, modificand spre rau lumea in care traiesti. 

daca o faci pentru ca tie ca individ iti lipseste ea, sau pentru ca ai trait dureroase dezamagiri pe aceasta tema... acestea sunt doar justificarile tale pentru a face rau acestei lumi.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.