..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

miercuri, 10 decembrie 2008

liniste

asa e.
in ultimul timp prea multe griji pe mp pentru a mai povesti vorbe.
una bucata grija (cea mai usoara pare'se) cred ca o amanam. licenta. ca am fost la un nene. profesor. care la curs m'a umplut de stima. pe bune. eram vreo 20-30. am lasat mai bine de juma' sa se duca la catedra sa vad cum se desfasoara lucrurile. se initia un dialogu intre el si studinte, si amiabil se alegea o tema. si el ii spunea cum ar suna cele trei mari capitole. sau parti ale lucrarii. am analizat putin cum anume concepe el fiecare parte. am ales cateva teme din lista lui de pe site. pentru una am facut si incercari de titluri pentru cele trei. parti. capitole. ce'o fi. tipu' era de gasca. cu prostii. au fost cateva tute care nu stiau de maiorescu. sau altu' similar. dar el parinteste si zambitor prelungea discutia cu ele, le intreba ce'ar dori, cum ar vrea, si ajungeau la un numitor comun.
ajung la catedra. ii arat titlurile din lista lui pentru care as avea o "chemare". si cel pentru care as avea cel mai mult de spus. si ii spun de ce. sau incerc. tipul a devenit rigid, mi'a taiat rapid vorba si mi'a spus ca alea nu sunt subiecte care sa tina de materia lui. si mi'a propus un subiect care nu ma amuza deloc. incerc sa'l trag usor inapoi spre alte variante. el incepe sa dicteze titluri pentru respectivul subiect. notez amabil ce imi spune si il intreb totusi daca avem vreo sansa spre alta poveste decat cea propusa... nope.
bag seama ca sanse suplimentare nu li se acorda decat semianalfabetilor.
...sau sa fie de vina faptul ca in momentul in care a trantit o tampenie despre prostii morti din decembrie '89 am ridicat vocea sa'i atrag atentia ca greseste... emisese o teorie cum ca aia nu stiau ce fac pentru ca nu aveau un scop ci ar fi iesit in strada ca gainile... ori i'am spus ca cei mai multi stiau foarte bine ce fac, stiau pentru ce ies, stiau ce risca. ba chiar multi erau mirati a doua zi ca inca nu a venit duba sa'i ia de acasa...
deh' uneori uit ca ma aflu la facultatea de cadre a partidului comunist. actualmente pesedist.

si mai sunt socat (in mod prostesc, evident) de succesul avut de partidul care a iesit in alegeri cu imn manelist. chiar daca initial as fi avut o urma de intentie de a'i vota, aceasta mi'a pierit ca si cand as fi intrat in apa rece atunci cand le'am vazut maneaua pe clip electoral.

si radio RFI inca mai rezista in masinul meu - exceptie buletinele de stiri din studiourile de la noi. si tot aud statistici in care majoritatea exprima o parere totalmente contrara. mie. ori io gandesc invers, ori ei e nebuni, ori eu ie nebun, ori toate la un loc.

si am revenit la orar "normal" de munca. 8-16. caut la modul serios solutii de a ma deplasa pe sub pamant. sau prin aer. de pilda azi ma gandeam ca un fel de metrou care sa plimbe masini ca ala in canalul manecii ar fi o chestie. evident nu suna serios asta. mai incercam. momentan dupa 5-6 seara la birou dam drumul la bomberman. si asteptam sa se calmeze traficul. maine cred ca o sa iau o carte cu mine.

si seful o sa imi dea un test vendredi. despre retelistica majoritar. (not my fukin' area!) si dintr'o perspectiva tocilara. denumiri, cifre, samd. mai tata, eu iti rezolv chiar si chestii de retea uneori. pentru ca fac pe o hartie un tablou si am o abordare principiala (adica de bun-simt) care il ajuta pe ala cu cursurile sa identifice buba si pana mea... sa o repare. ca asa e la noi. unii cu cursuri, altii cu conexiunile neuronale. dar nu ma pune sa iti spun ce grosime are firul de par de la axila chinezului care a construit portul RS235 cu camasa de otel belit dublucalit. sau bucalit. ca'i mai simplu! test la care cititorul intaratat de documentatii al departamentului, poreclit uneori "gugal", a luat abea 66 %!
mi se'n'spre'n'falfaie!

...uite'asa apar amintiri. ca in liceu a fost trigonometria. si io cu memoria in craci, comme d'habitude. eram vedeta clasei la mate. profesoru' ma ocolea cand intreba ceva in clasa. ca stia ca stiu. si nu mai prezenta niciun farmec. ma scotea la tabla dupa ce obosea de racnit la altii. zicea: "hai barbate, iesi si rezolva." a avut surpriza odat' sa constate ca raman si io cu creta'n mana. ca tot poporu'. el facut ochi ca de broasca. pe ambii. se umfla ceva in el de ziceai ca acu' plezneste. si nu vroia totusi sa creada ce vedea ochilor la auz! si'atunci ii zic. "nene, nu tinem minte formule. neam!" tot ce facem noi e din inspiratie, intuitie si conexiuni rapide. m'a lasat prima data. darapoi ma scotea la tabla in fiecare ora de trigonometreala. ieseam, rezolvam ce se putea dpdv algebric, si apoi incepeam sa vorbesc. "aici am nevoie de o formula care sa imi transforme cotangenta in sinus si ceva cosinus de preferinta. io nu o stiu, poate sa mi'o spuna / caute careva?" dadea sa il pufneasca rasul dar nu vroia. doar avea o faima de balaurul liceului de mentinut... se tinea serios si ma certa si ma trimitea in banca. si imi dadea 2. am avut in trimestrul ala la 2'uri cat nu mai incapeau in catalog. ca sincer, si io sunt capatanos. cu cat ma certi mai mult, cu atat se impotriveste ceva in mine si orgoliul meu nu mai admite sa fac cum vrei tu... noroc cu teza. si am trecut. ah, ce vremuri... muream de foame, eram prost imbracat si aveam cativa prieteni buni. fetele inca nu erau interesate de mine. si daca vre'un meltean din clasa gresea adresa si credea ca se poate lua de mine, cu glumele lui grobiene, il intrebam scurt: "si cum crezi ca vei trece la franceza, la mate...?". se calma ca prin farmec. si isi cerea scuze. acum meltenii arunca gunoi pe geamul masinii, trec pe langa coloana de masini pe benzi inventate de ei. ca nu mai trebuie sa treaca nicaieri. profesorii de la facultate le dau mai multe sanse.

-----------
later edit:
am uitat sa'i injur pe astia. melteni si profesori. "cu'ca'mas'a pe iei!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.