..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 19 noiembrie 2010

Coincidenta de azi

.
similar categoriei una pe zi avem coincidenta de azi
 
Doar ieri sau azi de dimineata in drum spre birou, ma gandeam ca hai sa’mi cresc nivelul de satisfactie ‘telectuala.
 
In ultimul timp am mai avut cateva actiuni de reconectare la ‘telectul meu pe care l’am negat de cateva ori, ajungand la proasta solutie de a’l ignora de ani buni de zile. (lucru aparent stupid, dar realmente cu motive foarte bune – daca nu ma credeti cititi doar prima suta de pagini din aurobindo – sintezele de yoga, daca nu imi joaca feste memoria, sau daca vreti ceva mai usor si mai amuzant cititi m’am hotarat sa devin prost – martin page) (nu va faceti griji, aurobindo nu a scris respectiva carte ca vreun autointitulat guru ci ca profesor de filosofie la Calcuta)
 
Cum spuneam, in ultimul timp am inceput sa’mi satisfac iar nevoia de chestii inteligente. Ba am facut o cura de ted ideas, ba am mai gasit inca o carte a lui orson scott card, ba mai treceam la lecturi mai serioase (de ex: dosarul de urmarire informativa – adica secu’ – al lui noica)...
 
Iar ieri sau azi, deplasandu’ma regulamentar cu bucurie in suflet spre biuro’ imi mai trece prin neoron o chestie. Hai sa citesc Dilema. In mod constant. Poate Dilema Veche, ca si’a creat o imagine ca ar fi aia buna.
 
Pentru ca azi pe la pranz sa primesc un link. Ia citeste si tu articolu’ asta, e un tip pe care l’am vazut fiind megameserias.
 
Asa ca hopa coincidenta: este fix din Dilema! Chiar aia Veche!
 
Si... descopar un articol care mi’a trezit urmatoarea reactie:
 - nu spune nimic inteligent.
- afirma ca oamenii cu afectiuni psi sunt priviti cu cah in lumea noastra - lucru de o banalitate plictisitoare.
- iar acest lucru il afirma prin compararea inconstanta a indivizilor ba cu tipuri de produse, ba cu branduri de produse. adica dupa ce ca face o paralela destul de grosiera nici macar nu o face corect - fie confunda tipul de produs cu marca, fie nici lui nu i'a fost prea clar ce vrea sa compare... dar eu cred ca e doar un anumit tip de nesimtire: nesimtirea fata de coerenta. - cei care vorbesc foarte pestrit (ca idei) - au acesta nesimtire - si considera ca e mai bine sa faca tot felul de aruncaturi pestrite de idei decat sa spuna ceva coerent.
 si asta duce la “da - e mai bine, dar e mai bine  pt ei ca indivizi” - pt ca ei astfel devin cool si misteriosi, ceea ce intr'adevar e mai bine pentru ei - dar nu e bine in sine - pt ca de fapt nu transmit nimic util.
 
Asa ca iata cum printr’o metoda simpla, prin metoda coincidentei, am aflat ca e mai bine sa nu citesc Dilema, pentru simpla protectie a stomacului meu, care are proasta manie de a reactiona vehement in fata evidentelor care spun ca suntem intr’o societate in care nonvaloarea e tratata ca valoare si cinstita prin carti ori publicatii cu profil ‘telectual.
 
 .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.