..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Orson Scott Card

 .
Ziceam ca am mai cetit o carte a lui Orson. (scott card) Wyrm.

In asta data mai putine citate. (am mai spus si data trecuta, nu’l mai vad ridicandu’se la ce a facut in seriile lui ender si in casa cantecelor) Insa mai buna decat cele cu chemarile..
 
Dar:
 
…tocmai asta e, tocmai de aici vine foamea. Fiecare bucatica de experienta pe care ne’o amintim vine ca o poveste – o serie de evenimente conectate de un du-te-vino al unei cauze. Si noi credem aceasta poveste, cum ca totul este conectat cauzal, fara sa punem intrebari. Am facut asta pentru ca. Am facut asta ca sa. Aceasta este lumea in care traim noi, tiparul evenimentelor care se provoaca unul pe altul. Devine cadrul in care noi ne amintim. Insa apar unele lucruri care nu se potrivesc.
-          Nu numai unele lucruri.
-          Cei cu mintea slaba nu le observa niciodata, Lady Patience. Pentru ei totul se potriveste fiindca pur si simplu nu’si amintesc lucrurile care nu’si au locul acolo. Ele nu s’au intamplat niciodata, amintirea lor a disparut. Dar pentru aceia care traiesc cu mintea, lucrurile care nu se potrivesc nu au cum sa dispara. Devin o foame teribila a mintii. De ce, striga. De ce, de ce, de ce. Si nu pot fi multumiti pana cand nu descoperi legatura. Chiar daca asta inseamna sa destrami toata reteaua care a existat inainte.”
 
 Si inca o chestie despre care la prima vedere am crezut ca poate fi utila:
 
Si, dupa cum spunea mereu tata, “Sa nu te infurii niciodata cand un prost se comporta ca un prost”. E mai bine cand prostii ti se dezvalui, isi reaminti Patience.
Elimina atatea incertitudini.”
 
Insa nu mi’e utila. Pentru ca nu ma infurii cand un prost se comporta ca un prost. Ci cand un prost este lasat sa decida. Sau cand sau cand un ne-prost se comporta ca un prost, de fica, din comoditate, din indiferenta, pe principiul strutului cu capul in nisip. 
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.