..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 24 iunie 2010

Toleranta neamului de primitivi

.
Veronica scrise din nou.

Doua deodat’.

In al doilea (sau primul, depinde de sensul din care se privesc lucrurile) exista afirmatia ca este necesara mai multa toleranta in mass-media. Sau n’am inteles eu bine (ca lungulet articolul si chiar a schimbat la un moment dat subiectul / planul incat inertia ideilor de pana atunci ma arunca in alta directie decat continuau frazele).

Dar o impotrivire am.

Pai mama ei de toleranta, tocmai ca din cauza ei ne’am nimerit cu cei care trebuiau sa lege sireturi pe post de popi si dascali (ref ionica a lui Creanga, evident). Ca taman atitudinea hipertoleranta sa manance si gura lor o paine, le’a deschis drum catre locuri unde pe legea mea daca aveau ce cauta.

Si mi se pare curios cum reuseste veronica sa se planga tot de aceasta nebunie – si anume ca tot mogaldanu’ este pe pozitie de dascal social la teve, dar afirmand in acelasi context ca e nevoie de si mai multa toleranta!

Iar pe de alta parte, undeva mai face o afirmatie care mi se opinti in esofaringe. Si anume ca ramanem un neam primitiv. Nu neg ca am cam devenit un neam primitiv, ca am coborat, si inca mai coboram.

Dar din nou: neam de primitivi prin mass-media se intampla tocmai de cand am inceput sa toleram / acceptam / copiem metode jurnalistice occidentoase... Pana atunci oamenii de radio, tv, ziar... stiau a vorbi corect... erau oameni cu o cultura, chiar daca o piteau, chiar daca li se poate reprosa o problema cu coloana vertebrala...

Iar daca veronica ar dori sa arate la un moment dat prin cateva versuri ale lui ovidiu (exilatul elen) ca am fi fost inca de atunci neam primitiv (ca asa se subintelege din propozitie), as arata si eu din platon contrariu. Si din vreo cativa istorici, tot ai aceleiasi vremi. Care totusi istorici nu poieti...

In rest, numa’ de bine. Plictiseli mondene.
.

2 comentarii:

  1. Vazusi elicopterul cu banner, joi? Eram in el.Am aterizat in spatele cladirii voastre.

    RăspundețiȘtergere
  2. mi s'a povestit de el. am biroul pe partea cealalta. cred ca am o treaba cu tine...

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.