..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 24 septembrie 2009

Banuiala de inspiratie

Tocmai am reusit sa conceptualizez o chestie care’mi statea in firescul intelegerii.

Cei care inspira preponderent pe gura sunt mai inclinati spre starea de tamp decat cei care inspira pe nas.

Am crezut initial ca asta’mi vine de la obisnuinta culturala tine gura inchisa. Deh, chestie de casta sociala mai degraba decat de indiciu al capacitatii ‘telectuale.

Insa acu’ imi trecu prin neuron o chestie. O diferenta reala este ca atunci cand aerul intra pe nas, el se indreapta catre creier. Nu la nivel fizic, fireste, ci la nivel energetic. Energia (esenta si suportul fizicului) aerului se indreapta catre minte.

Asta’mi explica si senzatia diferita pe care o am atunci cand eu inspir pe nas, pur si simplu de aerisire a mintii, pe cand atunci cand inspir pe gura, mintea, capul imi este stare amorfa, in timp ce corpul se simte plin de viata.

ps. iar la nivel fizic mai este efectul de racire a unor zone diferite. poate ca asa cum procesorul are nevoie de ventilator si creierul are nevoie de o anumita racire, lucru pentru care natura a facut ca traiectul nazal (sau cum s'o numi) sa treaca prin vecinatatea neuronului.

asta'i din categoria idei de moment.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.