..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

luni, 19 octombrie 2009

Ajax


Curatenie generala. Ar fi necesara reconstructie generala, va urma ceva si in directia asta, insa mai incolo. Acum curatenie. Stiti chestiile alea care se formeaza din grasimea care se zburataceste in timpul procesului de bucatarire, chestii care in timp polimerizeaza si te uiti la ele cu groaza ca nu stii cum mama lor scapi de ele, si te gandesti cat vei freca… si se fac in general in zona cuptorului sau pe dupa aragaz… Firesc ca nu stiti, voi sunteti gospodine perfecte. La naiba, io nu’s gospodina! Si tocmai am mostenit o bucatarie care avea peretii in intregime amenajati cu astfel de decoratiuni interioare. De suuuus pana jooos.

Cu ani in urma intr’un excez de zel am incercat cu cateva chestii de curatire… la mare cinste fiind pudra ajax. Nope!

Acum mester ce ma aflu am concluzionat dupa cateva secunde de meditatie: o lampa (adica un arzator cu butelie de gaz, d’aia mica, manuala), si un spaclu. Asa cum se ia vopseaua veche de pe usi se va fi luand si minunea asta. Va dura infernal de mult, vor fi o gramada mare (poate o ladita) de butelii micute, dar vorba romanului: asta e!

Ieri insa la plimbare de duminica (adica la cumparaturi ca, si cu, toata lumea) vad in raft agresiv prezentat ajax solutie profesionala, bla-bla, extra-power… Am zis ca in mod sigur voi gasi un loc in care sa am nevoie de epitetele astea.

Astazi, ajuns acasa de la birou, stateam in picioare, putin dezorientat, sprijinit intr’o mana de masa din bucatarie. Si ma intrebam ce sa fac. De unde sa ma apuc din nou…

Am zis strang toate sculele intr’un singur loc si le pun pe caprarii. Ocazie cu care am gasit bormasina pe care o credeam maritata. Ok, hai sa o curat ca arata ca naiba.

Iar pana se usuca a ei cutie… din nou in bucatarie… ma uit la pereti (aia cu grasime polimerizata in picturi incredibile – probabil ca darele si bulinele acestea vin de undeva, si vin in mod sigur din interiorul peretelui, de fapt e peretele care produce chestii, nu?)… si printr’o asociere de moment dau cu ochii de ajax lichid cu lista lui de epitete.

Ok, mi’au placut totdeauna experientele. Hai sa vad ce stiu sa faca epitetele astea! Am cetit instructiunile. “a se pune cateva picaturi pe pata de grasime. Se sterge cu o carpa umeda”. Ma uit la pereti. Haha! Cateva picaturi pe PATA? Pai pot considera fiecare perete ca fiind o pata imensa sau ca fiind un ocean de pete mici intim legate una de alta… Totuna. Ma duc la unul dintre pereti, si las sa se prelinga pe el niste epitete. Cat am insurubat dopul, am pierdut din ochi experimentul. Am cautat locul, m’am uitat in lumina sa inteleg unde este peretele ud… cand gasesc o dungulita ceva mai deschisa la culoare. Zic, ma… nu ie posibil. Asta sa fie locul? Atat de tare este? Da. Confirmat. Asa era.

Asa ca: luat craticioara veche (cea care a stat cu nisip si lumanari in ea), burete, inmuiat usor o fata a buretelui, aplicat pe perete… fenomenal! Astaa isi facea treaba doar plimbat asa pe deasupra, cand am frecat apasat am inceput sa iau vopseaua! M'am intrebat daca o sa mai am piele pe maini la sfarsitul operatiei si mi'am raspuns ca voi afla! Sincer, am ramas impresionat!
(hoho, pe veronica tocmai o impresioneaza un patronel de club cu latura sa umana, pe mine ma impresioneaza cum curata ajax niste ulei intarit)

Au mai ramas ce’i drept cateva puncte / dare. Curios, in acele zone am insistat pana am luat in apropiere unul sau chiar ambele straturi de vopsea. Insa uleiul intarit si’a protejat zona pe care troneaza.

Acum peretii bucatariei sunt model domino. Cam fiecare din ei are curatata intre o jumatate si o treime din suprafata. Iar in zonele curatate apar trei culori palide: cele doua straturi de vopsea (galbe si vernil) si combinatia lor – un albastrui smrald.

Deci: ajax lichid cu multiepitete iti multicoloreaza casa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.