..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

luni, 18 august 2008

Cum o mai duce lumea


Mai acu’ cateva zile ies cu un cunoscut la o ceva pe o terasa. El cu prietena lui cea noua. Noua si nouashpe anisori. Terminat liceu cu cateva saptamani in urma. Din Giurgiu amandoi. Veniti in Bucuresti, ea s’a angajat pentru contabilitate primara la o firma – ceva cu danubiu-nu-stiu-cum. In prima luna a primit 10 mil, din a doua a trecut la 15 mil... la 19 ani, experienta oha!
Si am facut comparatie cu anii mei, experienta, cunostintele, responsabilitatile la mon job. Si cu castigul actual. Mi se ridica usor parul pe ceafa.
Ieri am trecut in vizita pe la cineva care la 27 de ani si’a cumparat apartament in Bucuresti.
Sentiment acut de dinozaur, ce sa zic?

Asa ca azi am inceput sa ma uit pe net sa vad ce si cum.
de aici scoatem numai un fragment:
Am prieteni care lucreaza in companii transnationale inclusiv banci, cu salarii intre 1000-1500E ca admin de retea (nu IT. Manager) care reusesc sa depaneze hardware un PC, se descurca cu Windows (fara A.D.), sunt paraleli cu Linux, nu fac diferenta intre IP si IPX, sau intre SIP si Skype. Unii dintre ei sunt nevoiti sa-si cumpere faculatea ca sa-si pastreze joburile actuale :) Cateva exemple de pregatire: Administrator retea 31 ani, a terminat liceu industrial, fara facultate, salariu 1200E IT Manager 46 ani, a terminat Conservatorul, salariu si mai mare. Admin retea 29 ani, intr-o banca, salariu 1000E, nu stie diferenta intre layer 2 si layer 3, numai windows. Normal ca trebuie sa produci mai mult decat primesti pt. o firma :)
Un exemplu ar fii o companie cu factura telefonica pe international de 7000-8000E/luna care "beneficiaza" de tarife de cateva zeci de ori mai mari decat prin VoIP. Cand am propus IT Managerului o solutie VoIP de reducere a cheltuielilor la acelasi trafic, mi-a spus (mai pe ocolite) ca nu au nevoie de complicatii :) Daca ar avea un astfel de sistem departamentul de IT ar trebuii sa se ocupe.... si de asta. Alta companie.... in Bucuresti foloseste pt. conectare la Internet 2 linii ISDN (128kbps, fara load balancing) si plateste cateva mii de Euro pe luna !!! Cum ? Liniile sunt pana in alta tara din EU deoarece au nevoie de "securitate" ! Termenul VPN este complet necunoscut pentru ei, iar F.O. o considera utila doar pt. operatorii mari... Oameni care intretin astfel gauri financiare pe post de sisteme stau bine mersi in posturi caldute si bine platite... unii dintre ei joaca jocuri in timpul programului, iar cine suna la I.T. daca nu este in post de conducere "poate sa mai astepte..."
Dupa o multime de astfel de exemple, unele cu care si interactionez, presupun ca nu as avea probleme cu pregatirea... poate doar pe parte de pupat in ... unde stau prost cu practica, insa incerc sa ma documentez :)
Mda, eu stiu A.D., administrare xp, administrare alte serverase, ceva retelistica, fac diferenta layer 2-3, stiu cu ce se mananca VPN, VoIP, IP si IPX sunt doua protocoale diferite, si o gramada de alte nimicuri.
Conform prietenului de mai sus – corect – nu am salariu mare fin’ca deja stiu prea multe.

Si ce mai spune statistica:
Cei din industria IT s’au clasat pe locul 66 din 81 in topul nivelului de satisfactie profesionala.
Locul I manageri multinationale; loc II coafeze, tata! Apoi: librarii, secretarele si soferii!
Nice, nice world!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.