..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

marți, 9 septembrie 2008

Despre placeri nenaturale

Nu, nu voi vorbi despre placeri sexuale prea ciudate.
Nici despre... placeri sexuale prea ciudate.

Ci despre placerea omului comun de a’l considera pe altu’ superior doar pa motiv ca e din alta tara. De departe. Si de a le considera intreaga societate superioara. Pe acelasi motiv. In mod subtil si pentru ca au mai multi bani. (iar in mod real doar pentru acest fapt)
Partea cu banii o rezolvam repede. Tarile ‘bogate’ sunt tari care au jefuit alte tari. Mai pe’ascuns (de ex jaful economic al marii britanii din perioada de tanara industrializare cand raportul de schimb ref munca depusa in schimburile cu celelalte tari era ridicol, neputand fi pus in aceeasi fraza cu bunul-simt) sau de’a dreptul armat (un ex ar fi plicticos).
Am simtit si eu fiorul. Cand iesit din tara, am fost tentat sa spun “ei, da!”. Pana si in fata unui fier ruginit (parapetul de pe autostrada era ruginit) – am avut tentatia de a considera cum ca “dar e rugina nemteasca! e-hee, mai a naibii decat rugina aia romaneasca, ordinara
Si m’am uitat la mine lung. Pe cat de lung se poate uita un om la el insusi. Si mi’am zis: “vino’ti in fire baiete, ai mancat coacaze expirate!
Cum spuneam si deunazi, am 1 GB de poze cu gunoaie aruncate aiurea. Si pe bune, la cat de curat e, devine si mai condamnabil. Mai greu sa te lase sufletul sa arunci ditamai ghemotocu’ de hartie intr’un loc curat decat peste un maldar de chestii similare. Unde e diferenta? Pai la banii administratiei. Care plateste o armata sa curete cum trebuie. Sa trec peste difrenta ca la ei oamenii de curatenie nu sunt tigani carora li se pare normala starea de mizerie... na ca nu am trecut.
Altfel... de unde vestita si mult laudata superioritate a socitatilor vestice?
E tarziu si am si pierdut ce aveam in minte sa mai combat p’aci... oricum, diferenta am gasit doar in banii pe care ii are (si da) administratia publica pentru curatenie si amenajare.

3 comentarii:

  1. Iar din cate auzisem...chiar de la un englez, Olanda are cele mai mari taxe administrative, multe dintre ele percepute totcmai in scopul intretinerii functionalitatii si curateniei strazilor. Dar si ei sunt oamnei, whaddafuock? Doar nu au numai caini spalati cu sampon-care-face-parul-matasos-si-nu-irita-ochii, cu pretzels in coada si parfumati cu Chanel.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vreau si je pozele alea de care vorbeai. samantha.templar@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  3. pentru o perioada cateva poze se pot descarca de aici: http://s4.transfer.ro/storage/poze-af5d9.rar
    jumatate din ele sunt facute in germanica!
    n'am pozat pampersul lasat pe o banca in zaanfort (un fel de snagov) dar chiar nu am simtit nicio curiozitate in a ma apropia de el.
    una dintre poze arata ca si in trenurile lor se musca din cauciucul de la geamuri... si sunt cateva in care am pozat altceva, dar acum marind am vazut cate mucuri de tigari erau pe jos...

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.