..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 3 decembrie 2009

Povesti cotidiene.


Povestea ei:


……care in nopatea de sambata spre duminica s-a decis ca vrea sa picure.

In mareata zi de duminica barbatul casei a incercat sa o schimbe ajutat de tatal lui. Incercare nereusita, trebuie instalator. A fost oprita apa rece. Deocamdata, pana se rezolva. S-au gasit variante de criza impotriva oparirii cu ocazia spalarii zilnice a corpurilor de catre locuitorii apartamentului cu pricina.

Luni a fost sunat instalatorul blocului. Nu poate, e in concediu, ghinion, n-are decat sa pice. Ca atare s-a incercat cu disperare gasirea altui instalator. S-a gasit, s-a stabilit ca vine marti sa vada, sa isi dea cu parerea, sa una, sa alta, pentru ca apoi sa vina sa si vindece. Nu a venit sa niciuna din variantele astea. Solutiile care te feresc de oparire functioneaza cu success.

Marti dupa-amiaza se afla numerele de telefon de la alti doi instalatori, urmand sa fie sunati miercuri dimineata. Apa rece este inca oprita, se instaleza obisnuirea cu metodele antioparire.

Miercuri dimineata nu sunt sunati instalatorii, pentru ca barbatul casei (remember him?) zice ca vine sa repare cu seful lui, care se pricepe. Si se ocupa miercuri seara. Femeia casei insista sa se sune instalatorul, dar barbatul casei are alta opinie. Ca sa nu mai fie acuzata ca e prea sefa, femeia casei il lasa sa se descurce.

Miercuri seara seful barbatului casei (remember casa?) nu vine, nu poate, a intervenit ceva. Vine joi.

Joi a venit. Incepe iar demontatul, ca si duminica. Barbatul casei o suna pe femeia casei sa o intrebe daca stie ea unde e patentul. Ea nu stia sigur nici ca au patent in casa.

Joi dupa pranz treaba e clara: trebuie chemat instalatorul blocului.

Reactia lui (a altuia)

Hm !... cu instalatorii am si eu o experienta concludenta. Si i'am bagat pe toti in ‘z'da mamii lor. Si astept o zi in care sa se umfle curaju'n mine sa desfac juma' din instalatia de apa... de capu' meu.

Si am vazut un instalator deunazi la o clienta in apartament. Eu devirusam laptopul pe canapea... el surubarea la calorifer, la un metru si ceva de mine.

Cu intuitia fenomenala care ma conduce in orb... m'am trezit brusc ca vreau sa leg laptopul la priza (oricum fiind in lucru la un computador eram conectat la intuitie in plin). Drept care am luat aparatul si m'am distantat cu doi pasi de instalator. Si de calorifer. Si am strigat dupa clienta si am cerut alimentator pt aparat. Sincronizare excelenta!

Dupa cateva secunde din calorifer tasneste un suvoi care a pictat un perete si o parte din tavan. Si putin din pantalonii mei.

Deci iata ca it’ul este o meserie murdara. Chiar ma gandeam zilele astea ca it’stul este de fapt mecanicul de ieri. Nicio legatura cu aura de ‘telectualitate cu care a fost gratulat de societate. Poate ca si mecanicul fuse la fel gratulat ca ‘telijent la vremea aparitiei sale.

Revin la momentul cu apa. Si doar cateva picaturi pe laptop. Daca ramaneam in acelasi loc ma facea fleasca si laptopul... adieu mon amour! Cu o apa tare neagra si imputita.

Firesc, a explicat ca nu era din vina lui. Instalatorul, a lui.

... asa ca as fi preferat sa am un sef cu care sa ma straduiesc. Poate stropeam doar juma' de perete... ce'i drept daca femeia in iuresul ei de neoprit tot aranjeaza lucrurile... inclusiv pe ale mele, mi se pare firesc sa o sun si sa o intreb unde mi'a aranjat patentul ! :P (ca e mai simplu sa o intrebi unde a pus lucrurile decat sa o opresti cand au apucat’o furiile si vrea sa schimbe fata lumii)

De exemplu, fi'n'ca femeia nu a aranjat la mine astea, stiu ca patentul este in debara, pe partea dreapta, la o inaltime de 60 cm, impreuna cu surubelnitele, inca doi patenti, samd. Iar mopsul este langa pat. (saltea). Cand ma dau jos din pat, calc pe el si il vad. Din nou.

ps. Daca nu vezi mopsul, nu te impacienta. Nu, n'am gresit. E doar cearceaful de pe saltea care isi depaseste putin atributiunile si acopera uneori inca 5-10 cm imprejurul spatiului destinat... mopsul e sub cearceaf! Nu'i problema, te asigur. E nou-nout. Mai degraba se murdareste el de la cearceaf decat cearceaful de a el...

Asa vorbeste oamenii mari despre chestiile curente ale vietii lor.

3 comentarii:

  1. hai lasa prostiile :p
    mai esti nesuferit? :)
    hai sa-ti dau un link:
    neah, nush ce nu merge. da' cauta pe youtube free bird.
    m-am gandit la niste chestii si, desi ai gresit mult, faza-i ca nu prea pot sa raman suparata. vedem la proba contrara.

    RăspundețiȘtergere
  2. firesc ca sunt in continuare nesuferit... sunt EU!

    am gasit o multime de lucruri la cautarea cu pricina. m'am uitat la doua dintre. nu stiu la care te refereai.

    RăspundețiȘtergere
  3. n-are importanta. doar free bird, melodia.

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.