..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

luni, 13 septembrie 2010

in Vama, vineri

.
    sunt rupt, deselat.

     vineri seara ajuns in vama, jack si'a facut treaba bine, combinat cu bere - chiar excelent. (adica o gura de jack, un gat de bere... o gura de jack... hac... o gura de gat.. hac... jack... bere... bere? jack!... hai fie, bere...)
 
   am gasit vama asa cum trebuie sa fie (poate cam putine prezente feminine, dar deh...). trecusera valurile de cocalari si manelari si melteni si alte specii ce au infestat locul de ani de zile. mai erau doua-trei  exemplare ignorabile. frigul lui septembrie si'a facut treaba.

     am dansat la stuf cum n'am mai facut de mult. de fapt, cred ca niciodata. pentru ca nu se mai nimerise combinatia asta: beutura, nisip, noapte, libertate totala, muzica buna si oameni ok (in afara de unul mai insistent si'un taran la noi in grup, chiar eram cu oameni ok). asa ca i'am ignorat pe cei doi si m'am distrat cu ceilalti.
 
      la un moment dat ma incalzisem tare. tare. adica... tare.  pe la 1 noaptea cred. n'a mai vrut nimeni sa intre cu mine in apa. am iesit rapid. marea era foarte agitata, valurile de cam 1 m si distanta de vreo 3 m intre ele.  mi'am dat seama imediat ca la cat de obosit sunt s'ar putea sa nu rezist la multe valuri sparte atat de mari si de des pe langa mine.
 
      insistentul grupului a inceput sa ma traga catre un  cinci tipe si'un tip. care faceau eforturi mai mult decat vizibile de a se feri de noi. cu exceptia uneia dintre ele. cum a inceput ea sa vorbeasc cu noi, au mai venit doi din grupul nostru (taranul si inca un tip) sa sara pe ea. am sters'o de acolo. in pana mea, sa atarnam patru oameni la o bucatica... penibil!  mai tarziu iar m'a tras insistentul la ea. am facut o poza, aflat ca ea imi stie deja numele, am vazut din privire si ton ca da, ma place - e interesata de mine. asa ca in mintea mea am zis na, ca e buna si insistenta asta impertinenta uneori. am inceput sa dansam. io cu ea. dupa vreo doua minute ne'a intrerupt un tip din grup pus de taran ca sa ma ia de acolo, ca sa o ia el la dans. cand am inteles de ce si cum (adica dupa vreo 4-5 secunde)... mi s'a facut scarba. de idioti. si i'am lasat in plata lor.  eram acolo sa ma distrez, nu sa ma cocosesc cu taranii. in plus, am vazut'o cat de bucuroasa ii accepta aluia avansurile, asa ca am concluzionat ca daca asta vrea - asta sa aiba! (ca fapt divers, care ca erau in total vreo 50-60 de barbati si vreo 20-30 de femei)
 
    au fost si mici batai amicale in grupul nostru (eram totusi vreo 8 berbanti in grup, testosteronul isi cerea drepturile). cand in bataie au inceput sa intervina dusurile cu bere... a aparut nevoia spalarii. un tip s'a dus la mare, moment in care am zis din nou "ocazie de baie!". intre timp ma imbracasem, asa ca acum n'am mai stat sa pun din nou slipii... am dat pantalonii jos si am fugit in nudul gol, in apa.  ca doar eram in vama! la intoarcere firesc, a fost show - mai ales ca aveam "tabara" chiar langa felinar... la cel mai vizibil loc :D (asta deja este o poveste care a inceput sa circule schimbata la munca, de la forme incerte “s’a dezbracat” la forme distorsionate “a facut baie si apoi a ramas gol”. felinar cu care era cat p'aci sa am un contact  cam dur - o incercare cam nereusita de ridicare in picioare de undeva din zona barcii ma facuse sa "plec" rasucit in cateva directii deodat'. am inceput sa dau din maini cand am realizat ca se apropie stalpul felinarului prea vertiginos de mine... asa ca am colectat o aschie din el in podul palmei - dar macar nu m'am infipt cu devla. in acest mod simplu am ajuns infipt cu curul in nisip la vreo 3-4 m de unde de’abia plecasm, intr'o situatie similara cu cea din care incercasem sa ies cu cateva secunde mai devreme - drept care m'a umflat un ras dement.
 
    pana dimineata am mai dansat de doua ori cu tipa. de curiozitate. nu se lega discutia intre noi. da, eram beat, dar pe mine asta doar ma face mai liber, nu mai dificil in discutie. cu mine nu reusea sa vorbeasca - cu taranul... erau cursivi. (si nu'i spun taran pt povestea cu tipa ci pt ca mi'e coleg la munca si este intr'adevar asta e - genul ajuns de 3-4 luni in lume, care ii admonesteaza pe ceilalti constant cu "ba ce taran esti!" - si nu o face in gluma! vorbeste tare si accentuat straduindu'se sa investeasca cu importanta stupiditatile lipsite de sare si piper pe care le emite... asa ca da, din nou se demonstreaza ca pentru femei de regula conteaza mai mult atitudinea hotarata a tipului, chiar daca hotararea lui n'are nici sens nici directie... inteligenta iese din start din discutie).
       ea avea o verigheta pe mana. ultima data cand am dansat cu ea, i'am cerut sa'mi arate mana stanga (auzisem ca ar fi maritata, nu mai focalizam bine de la distanta pe intuneric :D). ne'am uitat amandoi la verigheta dupa care am dat din umeri si am plecat. se terminase si melodia oricum, si aparuse taranul langa noi cu o prezenta febrila, nerabdator ca sa'si recupereze posesia. (legat de acel inel am puternica senzatie ca il purta doar ca sa scape de musafiri cand doreste – era prea libera in atitudine, in miscari...)
      iar daca tipa chiar avea capacitatea de a observa diferenta dintre mine si el, putea sa vina cand am trecut cu chitara pe langa ea ducandu'ma sa cant undeva la 10-15 m mai incolo.
  
         si iar am auzit, ca de obicei in astfel de situatii un cor de voci spunandu'mi:  baaaa! ce tip tare esti! la munca toti te vedeam scortos, intepat, dar uite ca la distractie esti beton, de nota 10! amuzant, cel care o urla cel mai tare si des era... chiar taranul! ho-ho! i'am raspuns ceva subtire, ca problema e de la decodor... dar nu a inteles aluzia. firesc, stiam ca'l depasea. m'au amuzat reactiile celorlalti care intelegeau. na, am mai spus, sunt un om rau uneori.

     pe la 6 de dimineata am inceput sa ne retragem - majoritatea in masini la somn, eu cu sacul pe plaja. la 10 trezirea, brrrrmm spre mamaia. acolo am facut jonctiunea cu restul grupului, cu cei veniti sambata. nu consider ca e ceva care sa merite povestit aici.

...cu exceptia...
     ceilalti s'au bagat la somn, eu ajuns in camera cu un... prieten al alcoolului, asa ca n'am dormit. si am iesit pe faleza cu chitara. sufla vantul cam tare.. .dar a fost excelent. a gasit el o drojdie de vodca, insa capabila de a'mi curata bine coardele vocale - asa ca am reusit sa cant "rapa" exact asa cum o faceam acum zece ani - al treilea vers din fiecare strofa are o ridicare pe care nu mai reusisem sa o controlez  de multi ani. si au mai iesit bine si alte cantece. tipul, cu lipici la oameni, oprea pe oricine, discuta... radeam.
.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.