..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

luni, 14 iulie 2008

accidente in vecinatati

mai acu' cateva zile, seara mult prea tarziu, o zbugheam catre casa. direct de la munca, pe undeva pe la 11, adica aproape 12.

ram-pam-pam, traversez juma' de bucuresti pe verde! sa sari in plafon de extaz si sa te intorci sa mai faci o tura, nu alta!

ajung la pasajul lu' unirea, si intru vijelios in el. am mai spus, pe acolo viteza minima 'legala' e 70 - altfel sa'l f..ta cainii cu picamerrru' pe ala care merge mai incet. o viteza decenta e 90. nu de alta, da'i viraje, si in tunel, viraje inseamna vizibilitate canci.

deci. tocmai ma lansam la vale sa ma penetrez in tunel, cand ceva dubios imi atrage atentia. vad fundu' masinii lu' ala care gonise tot magheru claxonandu'i pe toti... la naiba, daca ala inca era inca fix intre buzele de beton ale tunelului, ceva'i naspa in danemarca. frana frateeee! (frana la vale, delir) cu ochii zgaiti in retrovizoare sa'l vad pe ala care se catapulteaza din spate inspre mine. si avarii pentru anuntarea franei bruste. opresc la timp. ala din spate opreste si el la timp. acu' am mai stat vreo 10 zecunde cu morcovu'n mana (pentru orice eventualitate) ca poate vine careva mai hotarat de ne face armonica vreo trei-patru in linie. pasajul e blocat. incet incet, mai avansez cate o subdiviziune a metrului. pe la jumatea lui gasesc 3-4 bucati masini stationate, fara avarii vizibile. apoi, una bucata solentza rasturnata, una bucata descarcerare, una bucata bmw sifonat ca la carte... si langa bmw femeia de rigoare cu mainile'n cap. sau viceversa. jur, nu era blonda.

azi. din varii motive astrale, ma deplasam pe directia de mers in sensul dorit... mai calm. in fata, o masina. dacie. logan. break. pe o straduta lunga si serpuitoare. si asa, zi de vara pana'n seara... din dreapta se napusteste o duba fix in mijlocul loganului, si il plimba cativa metri, pe toata diagonala intersectiei micute, intrand amandoi pe terasa de pe coltul opus... la prima masa. ospatar, o bere! ar fi trecut ei de prima masa, de a doua, si poate chiar de mai mult de trei - dar terasa era imprejmuita cu niste namile de beton pe post de jardiniere - mai mult de doua n'au putut sa ia dupa ei, asa ca s'au oprit. trei dintr'o lovitura. ca in drumul lor impetuos au gasit si o chestie mica, pe care, firesc, au... baut'o. (i'au explodat cateva geamuri, era o masinuta neagra) oprit, verificat, ala venit din dreapta avea cedeaza trecerea. la vedere, fara copaci, fara reclame sau alte gaselnite care ne ascund lindicatoarele astea.
de la volanul dubei, coboara, un pusti, cu fata de taranoi tembel. de la volanul loganului, coboara, un tip matur, socant de calm din punctul meu de vedere. eu, care nu patisem ni'ca aveam un chef nebun sa'l iau pe cretinoid la pumni, sa'i scot vloanul din cap. la nevoie, as fi incercat operatia asta chiar si cu o foreza (firesc, tocita si nedezinfectata). adica trepanatie, tzac, pac, impachetat si trimes acasa, la hranit cu paiul.
pai mama lui de imbecil. pe stradutele alea inguste, el mergea cu o viteza incredibila, pe strada fara prioritate. cu ditai hardughia care cu inertia de rigoare se opreste la p..livara. si cu aceeasi viteza intra si'n intersectie fara strop de vizibilitate. si nici dupa ce il ia pe unu' la plimbare nu calca frana. fara creier, fara reflexe, dar viteza de smecher - ce cauta ala la volan? sa pasca in plm oile. lu' becali! si sa'i sufle si'n fluier. ca asa'i cu oile. am auzit eu in povesti. e chestie de fluier.
noroc ca nu era picior de pieton prin preajma si ca nu era nimeni asezat la terasa la primele doua mese de la margine.

dar pana una-alta am scapat si azi de zgubilitici.

iar un nou coleg de birou imi spune ce imagine i'am produs. boem, tot timpul cu o ironie usoara pe buze, vesel. la naiba, tre' sa'mi iau o oglinda. daca l'ar auzi colegii mei academicienii... fi'n'ca conform http://www.beyondblue.org.au/index.aspx?link_id=1.3 depasesc de patru ori si ceva cota unui depresiv cronic.

--------------
nota. drepturile de autor pentru sintagma colegii mei academicienii ii apartin elenei. ceausescu. moarta. sper.
da.
____________________
later edit.

da acu' stau si ma gandesc. chiar nu s'a gasit un cap de organ belit sa'l posteze la intrarea in pasaj dupa accident? ca se stie ca se intra tare. chiar vroiau circ cu o duzina - doua de masini?

2 comentarii:

  1. :D da pentru ce? ei caschetarii cred cu ardoare in selectia naturala :)) si alt mod mai decent si mai eficient crede-ma nu se gaseste. uita-te la stirile de la 5 :))
    lasa prostul cu masina mare si buna sa apese pedala pe drum cu vizibilitate scazuta :D

    RăspundețiȘtergere
  2. apoi sa ma lase sa'i selectez io natural. ca in armata fusei psl-ist. adicatelea pe romana - sniper. iar daca se vrea un rimt mai sustinut, la mitraliera de companie am avut cel mai bun scor. chiar mi'e dor sa mai simt in locasul umarului un pat de arma... si ca sunt om bun, nu cer bani pentru asta. o fac asa, ca actiune caritabila. :D

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.