..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

marți, 22 iulie 2008

zi crunta

pai.

azi ne propunem sa inchidem o serie de lucruri care stau atarnate de ceva timp. si evident apasa pe neuron. si dam peste tot felul de chestii.

poveste (evident reala, ca orice poveste): intr'o zi de dimineata ma suna sefu' si'mi zice sa dau un update de soft (proaspat primit de la programator) unui tip de la vanzari. fiind acelasi sef care mi'a zis recent sa fac cum mi se zice si nu asa cum gandesc... evident, am facut. dupa doua ore ajung la birou. dupa inca o ora dau softul. dupa alte doua ore omul de la vanzari da softul clientului.
dupa o zi ma suna programatorul. si ma intreaba cum merg testele! HAHA! ii zic ca softul e deja la client. iar testele sunt tardive, oricum am alte lucruri care sunt prioritare conform ordinelor, asa ca... mai asteapta.
dupa inca o zi aflu ca un nimeni de la vanzari avea acea versiune de soft cu o saptamana inaintea IT-ului... evit cu indaratnicie sa ma intreb de ce... ca sa nu'mi explodeze ultimul limbric de neuron pe care il mai tin, evident pentru schingiuire ritmica.
azi testez softul, intr'o doara. hilar. exact motivul update-ului nu functioneaza. dau telefoane catre programator, acesta'mi spune de alti programatori carora le-au mers testele. parca asta rezolva problema. si isi mai face griji pentru client si muta discutia pe tema 'cum facem cu clientul'. parca asta era treaba lui.
deci asa se face. seful spune hais, lumea merge hais. prost, dar hais.
end of this story.

de catava vreme cautam inca un om la IT. si vin diversi la interviuri. la partea cu 'pune mana nenea sa vedem ce sti' aflam chestii uluitoare... bine, uluitoare doar pentru mine se pare.
doar eu gasesc de cuviinta sa ma uluiesc cand vad ca au tupeu (si nesimtirea adiacenta) sa se prezinte la interviu indivizi care: nu au pus mana in viata lor sa monteze un computer; nu au pus mana in viata lor sa instaleze un sistem (fie si XP-ul care se instaleaza singur, tot ce ai nevoie e sa sti sa folosesti botonul next).

avem insa deja de ceva vreme un alt individ in echipa noastra de soc.
eu cred ca am uneori o atitudine timorata (multumita batailor insistente din copilarie). insa uneori e cuvantul cheie. tipul asta are nonstop o atitudine castrata. ajunge sa te perturbe numai incongruenta dintre sexul afisat si vorbirea moale si timida. dar nu asta e punctul lui forte. ci faptul ca a ajuns la it ocolind partea de proba deoarece prieten al sefului, si cica fost profesor de asa-ceva.
pai si cea mai tuta prietena (ref computere) pe care am avut'o in ultimul cincinal s'ar fi descurcat mai bine.
iegzemplu: ieri ii povesteste un tip cum sta treaba cu monitorizarea comunicatiilor in tara. azi, dupa o intreaga zi, fatalaul (35-40 de ani) intreaba candid: "am un hiatus, cum imi dau seama daca au picat serviciile (de windows) sau comunicatia?"
intrebarea asta mi'a fost suficienta. in orice lume normala, in conditiile in care un tip angajat in IT pune o asemenea intrebare, mai ales dupa ce i s'au explicat ore in sir tot felul de chestii... trebuia sa urmeze un hohot de ras general.
dar spre uluiala mea subiectul s'a transformat in ditamai discutia. cu un alt coleg care si el cu sinapsele legate snop, ii raspundea paralel, ca nu era in stare sa formuleze o propozitie coerenta cu informatiile necesare asezate inlauntrul ei.
si asistam nestiind daca sa rad sau sa plang, la o discutie a surzilor, pe o tema banal-axiomatica, intre doi indivizi cu birourile fata in fata, asezati fix dinaintea mea. eram ca la tenis. dreapta, stanga, dreapta, stanga, stanga, stanga, dreapta... sa mai spuna cineva ca in it lucreaza oameni inteligenti.
...iar dupa cateva ore, il vad pe fatalau, din nou, discutand cu alta colega... acelasi subiect!!!

...si asa mai departe...

fute'm'as!

ps. am capacitatea de a explica pe intelesul oricui, aproape orice. pentru ca atunci cand explic ma relationez la cunostintele celui cu care vorbesc, la limbajul celui cu care vorbesc. si imi place sa explic. insa cand vad ca am in fata un individ care nu are ce cauta cu acea informatie in brate - pe motive de stupiditate nativa... mi se umfla galcile si sa ma bata alizeul daca ii mai spun ceva. ori tocmai fatalaul (caruia nu'i spune neuronul din dotare ca daca ajunge sa se uite in calculatorul de la afumati inseamna deja ca firesc, legatura internet e ok, ca el prin ea a ajuns acolo si nu prin tehnici woodoo...) ma bate la cap zilnic cu tot felul de intrebari naucitoare. ma gandesc sa'i mut biroul... desi in mod corect ar fi sa'l inchid pe al meu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.