..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 3 octombrie 2008

Stiri

Da, in ultimile zile am deschis o usita catre stiri.

Si avem material.

Pai.

Aflam mai intai ca s’ar putea ca sarcozi sa ii dea nana ingerasului ala senzuala.



Apoi aflam de la rfi ca in franta 3 femei pe sapatamana mor in urma violentelor in familie. (sa fie o coincidenta temporizarea cu stirea de mai sus?)

Apoi aflam ca de fapt in italia nu se pune problema “romanii aia tigani” ci “ba ne’am umplut de tigani, am festelit’o”. Iar celelalte tari europene ii iau la misto cu chestii de gen “in loc sa cautati solutii de integrare sociala voi incercati sa’i alungati, rusine sa va fie, huo!”. Of cource, de frica sa nu’i aluge spre ei. Ca am uitat deja de anul trecut (si’un pic) cand londra trimitea in romania un satulet intreg aciuiat la marginea ei. Sau ne facem ca. Ploua.

Apoi aflam ca in romania femeile anul trecut au avut salarii cu 10% mai mici decat barbatii. Aici o sa sedem ceva mai mult sa vorovim.

Primu’ aspect. Oricum e o stire pentru a intarata spiritele. Ce inseamna 10%? Un pic mai mult decat nimic. Dar hai sa bagam zanzanie intre ametitii astia, sa aiba subiect de cearta, de tensiune in familii...

Al doilea aspect. Sunt misogin declarat. Va scutesc de agumente si trec la fapte. Capacitatea de munca a unui barbat este mai mare decat a unei femei. Exceptand putine meserii. Pe cand studiul, luand toate meseriile, zona unde barbatii si femeile sunt egali se pierde in marele ocean (dpdv al ponderii).

Al treilea aspect. Pai in societatea noastra exista o motivatie destul de reala pentru care femeii i se ofera salariu mai mic, iar femeia accepta! In majoritatea cazurilor femeia se bazeaza pe barbat. Sau pe faptul ca e femeie. Adica.

Iesi in oras. Tu – barbat, ea – femeie. Da, le auzi laudandu’se peste tot ca ele nu este materialiste, ca ele isi plateste singure... insa niciodata nu poti sa te bazezi pe asta. Trebuie tot timpul sa fi pregatit. Si chiar daca insista sa isi plateasca singure, pur si simplu nu te simti bine. Ca asa am fost crescuti – e frumos sa fi galant...

Si ultimul aspect. Zilele trecute merg in restaurantul unde mancam destul de des seara. Ca de regula astept sa vina ospatarul cam de doua ori mai mult decat mesele la care se afla femei e, cica, normal – deja doua femei mi’au argumentat asta. Insa. Ce faci ca barbat ca sa stii ca data viitoare vei fi primit ok, oriunde mergi – restaurant, frizerie...? Lasi bacsis mai mare. Femeia nu are nevoie. Ea e femeie. Ospatarul vine dansand ca gaza la caise coapte. Deci ca barbat ai nevoie de mai multi bani. De ce povestesc despre asteptat? Pai am stat cincisprezece minute ca sa imi ia comanda. Adica sa vina o singura data - ca stiam deja ce vreau. Alte treizeci de minute ca sa o aduca. Fiind vorba de o ciorba, care sta la cald, trebuie doar pusa in farfurie (am fost bucatar in restaurante...). Dar dupa cele, in total, patruzecisicinci de minute ciorba inca nu venise, am plecat fara sa o vad. In mod curios n’am facut scandal. Am considerat ca eu am nevoie in momentul ala de mancare, nu de nervi. Si in plus, sa fac ulcer urland la niste nimeni care nu ar fi inteles nimic, am gasit inutil. In schimb, la masa de langa mine cele doua femei care venisera de circa zece minute aveau deja in fata bauturi si tacamuri. Acelasi ospatar. Care de altfel ma servise si cu o zi sau doua inainte. (a, nici tacamurile inca nu mi le adusese). De regula lasam acolo 20-25% bacsis. Ma gandesc sa’mi fac un calcul, sa ma duc sa’l cer inapoi. Ca investitia nu a fost rentabila se vede...

Mda. Pe noi ne costa mai mult. Intreaba’te de cate ori ai auzit intre cunoscuti un barbat spunand (sau facand) “ii iau o masina nevesti’mii – surpriza / cadou”. Sau "ii dau masina mea lu' nevasta'mea, eu imi iau alta". Si de cate ori ai auzit o femeie spunand / facand “ii iau o masina lu’ barbata’miu – surpriza / cadou”. Si nu te opri la reactia “pai sa stii ca stiu cazuri!” ci numara’le si compara cifrele! Fara sa tin cu ursu’, in zece secunde memoria mi’a scos la iveala numai trei cazuri. Si e 3-0 pentru barbati... sau depinde cum privesti problema... (ps. nu ma refer la cupluri realmente casatorite...)

Si sarcozi, ala pe care l’am invidiat din rarunchi... o bate. Poate. Si ea sta. Sigur!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.