..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 18 iunie 2009

editura 3

Dragi pretini si pretine. Cand ma mai cadorisiti cu carti... va rog... Nu editura 3 (TReI).

1.

Nu pentru ca acolo lucra mare bagator de seama un pampalau pe care l’as fi facut bucati. Ca avea hobo (HBO). Si ea se ducea la filme la el. Io inca nu luasem televizor. Si el avea masina. Io imi rupsesem bicicleta in fundul unei dacii. El avea apartament in tineretului amenajat luxos (pentru acele timpuri). Io facusem rost temporar de un apartament jalnic in ferentari. El avea si canapea si pat. Eu aveam doua fotolii-pat desfundate. El era un mutulica tampitozel. Eu eram dorit pentru discutii (atata vreme cat nu aparea psihanaliza ca subiect). Dar cat confort oferea si cat de comod era el (sau la el)... Sta’i’ar Soarele! (au trecut vreo 9 ani... dar sa’i stea si Luna!)

2.

Nu pentru ca ani de zile au promovat ani buni carti periculoase pentru spiritul si sufletul uman. Firesc, asta din perspectiva subiectiva a mea si a catorva psihiatri. Si probabil si a altora pe care nu’i cunosc.

Iar ea primea cadou sarje interminabile din aceste carti. De la el. Ca erau si rare si scumpe...

3.

Nu pentru ca iata cand au inceput sa scoata si Jung... tare ma bantuie senzatia ca traducerea este discutabila (aici intervine si alta marota a mea – cu traducerile). Iar acum m’am uitat cine. O tanti (n’o cunosc, ar fi si culmea) dar si un nene pe care il cunosc. Musiu zamfirescu. Cel mai freudian al nostru. Care’mi spunea ca da, freud pleaca de la premize maladive asupra naturii umane, jung are intr’adevar o viziune mult mai curata... dar el practica psihanaliza freudiana deoarece jung nu a lasat metoda! ... spre stupoarea celor care asistau la discutie.

In fine... cand vad TReI paraca’l vad pe scaraoţchi... under cover.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.