..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 14 ianuarie 2010

Piticii colorati

o
Una bucata fost ambasador american la noi povesteste intr’un interviu despre o diferenta puternica intre piticii romani si cei americani. Cei care luptara in afganistan. Tughedar. Iar piticii romani au uimit un american care a spus altui american care era ambasador p’acilea (atentie defaimatorilor: nu este bataie cu caramida’n piept, este apreciere venita din afara, de la multiubitii vostri americani!).

Pai cica piticu’ pe cand se plimba el asa cu transportoru’ blindat care este el, uneori se defecta. Transportoru’ de' , nu piticu’ ! Acu’... daca asta patea piticu’ comandantu’ american... pai iel ramanea ca tandala in drum si dadea relefon la baza sa ceara unu’ nou. Din pacate nu un nou comandant, ci tot un nou transportor. Insa piticu’ roman avea alta reactie : repara transportoru’ si pleca mai departe ! Era in stare sa'si rezolve problemele, sa gaseasca solutii!

...o diferenta pe care o gasesc si intre piticii galbeni si cei portocalii. Bag seama ca piticii galbeni nu mai au spirit de romani in ei!

Cu ani in urma principalul pericol era sa mergem pe strada cantand ruseste. Constienti de opresiune. Acum... gramezi de pitici se simt mandrii ca li s’a facut onoarea de a li se spala creierul.

Iar cu cateva zile mi s’a oferit si mie onoarea. Sa ma vopseasca din pitic portocaliu in pitic galben. In momentul in care i’am intrebat “de ce sa fac asta? care este avantajul meu?”au ramas perplecsi. Ei credeau ca o voi privi din capul locului ca pe o maaare favoare. Ete’ na ca mi se falfaie de statutul de lucrator la multinationala. Atata vreme cat nu inseamna conditii de viata realmente mai bune... ma lasa rece ! Fiecare pitic galben pe care l’am intrebat care’i castigul mi’a raspuns banguit ca... este avantajul de a fi angajat XXX. De parca statusul in sine de angajat al firmei XXX ar fi fost per se o realizare! Iar cand insistam sa’mi spuna lucruri concrete... ajungeau sa’mi spuna ca... voi primi fise! Adica fise d’alea cu care te duci la aftomatu’ de pe hol si’ti cumperi o gama larga de cafea spalacita! Da! Asta da realizare personala!

Oare daca voi fi spalat pe creier voi fi din nou tampit da’ fericit?
o

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.