..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 21 ianuarie 2010

Spamul social creaza imaginea de aroganta

o
spam = mesaj nesolicitat

Mi’a manifestat ieri cineva un act neasteptat de amicalitate.

Si mi’o zis ca mie - imi - mi dauneaza aroganta. (mein got - this was for sure a new one!)
Iar aroganta imi apare ca oferire gratuita si unidirectionala de informatie.

Pentru ca intre doi participanti la o discutie fiecare trebuie sa dea si sa primeasca intr’o balanta echilibrata. Ceea ce nu se egalizeaza la nivel de discutie se transforma in raport personal.

Astfel ca ilustra’mi persoana in momentul in care ofera informatie gratuita... partenerul la discutie ramane dator in balanta comunicarii. Si ii apar efecte secundare. Emotionale. De frustrare.

Iar daca la asta mai adaugam ca de multe ori informatia oferita de mine nu numai ca este for free ci si nesolicitata... deja emotiile victimei mele intra in evolutii exponentiale.

Si in mod evident ca nu trebuie mentionat si faptul ca de cate ori descopar inconguente intre un individ si functia sa ma simt dator (la fel de free si spamic) ca folosind maieutica sa’l ajut pe respectivul sa isi descopere... gaurile.

Adica mergand la extrem, in loc de a’l anunta pe un individ ca este surprinzator ca mai poate respira la cat de prost este, eu declansez o discutie de genul :

- Respiratia pentru tine este dificila ?
- ...
- Uneori, de regula sau totdeauna ?
- ...
- Stii ca functiile vegetative sunt in mod curent diriguite de catre creier... fara ca sa fie nevoie de interventia noastra constienta ?
- ...
- Iar daca tu ai nevoie sa suplinesti constient o functie cerebrala instinctiva... crezi ca asta arata cumva o insuficienta de resurse?...
- ...
- Resurse care evident sunt... din zona... sa zicem... cerebrala?
- ...
- Insuficienta... neobisnuit de mare?
- ...
- A ta !?...

Nu zau, chiar sunt arogant? Sigur e doar o parere singulara, nefondata si rau-voitoare!

ps. oare asta sa fie si motivul pentru care aceia ce ma cunosc se crispeaza de cate ori incep sa pun intrebari... inseriate?
o

3 comentarii:

  1. io ma mir ca cei care te cunosc nu te evita cand ai perioade d'astea :))

    RăspundețiȘtergere
  2. 'ai nu'mi spune ca nu ie bine sa fac asa! :D
    ma intristezi! sunt sensibil!

    RăspundețiȘtergere
  3. ba da...ie minunat :)) doar ca la mine cand ii iau la misto subtil si nu se prind se enerveaza si ma evita :))

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.