..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 13 noiembrie 2009

birocratia multinationalei


Poveste pe cat de ridicola pe atat de reala!

Lucrez in multinationala. Da, stiu, ridicol.

Departamentul IT si cel de Proceduri au fost comasate in aceeasi incapere. Yep, ridicol.

Compania da o caruta de bani pentru audit. Ridicol...

Iar cei de la proceduri – calitate tocmai au sarit ca fierti cand cineva din firma a propus pentru lista auditorului un oras unde lucrurile nu stau conform procedurilor! “Stie ca noi ii invatam pe cei auditati sa raspunda numai la ce sunt intrebati, sa nu spuna in plus ce fac, ce nu fac, si ea ii propune Clujul! Acolo nimic nu este in regula, nimic nu este auditabil!” DA! Avem oameni care lucreaza sa ascunda gunoiul sub covor cand vin musafiri platiti pentru a'l cauta!

Ii platim pe unii ca sa caute gunoiul si pe altii ca sa il ascunda! Ei, ce ziceti de asta?

Aceiasi sunt cei care formuleaza procedurile. In fiecare zi le aud cate o duda. A, pai... planul de evacuare in caz de incendiu l’ai pus degeaba daca nu i’ai pus codul de pe intranet! Da’l jos, il pui doar dupa ce ii pui codul! Nu conteaza incendiul, nu conteaza siguranta oamenilor, conteaza codul. Aceiasi trepadusi au creat si birocratia ceausista, astia sunt functionarii aia publici care n’au mai avut loc la ghisee!

In IT, la randul nostru avem un d'ala cocotat cat se poate mai langa plafon. Si are o placere nebuna ca sa restrictioneze drepturi. Am avut si eu acea pozitie in fosta firma cativa ani. Dar tubercuta asta restrictioneaza de dragul de a restrictiona. Asta daca l'ai lasa, ar scoate de pe piata toate masurile contraceptive si in schimb ar interzice prin lege sexul! De fapt, nu ar interzice, ar impune la nastere inlaturarea organelor genitale. Cu script!

Drept care tot departamentul dupa perioada de flacari, a inceput sa caute ocolisuri. Fiindca imbecilul limiteaza lucruri de care ai nevoie ca sa iti faci munca!

Colegii s'au obisnuit si se tot straduiesc sa isi faca munca asa, chinuiti. Eu am alta abordare.
1. fac scandal;
2. nu'mi fac munca, mai ales cea urgenta, abia astept sa faca utilizatorii scandal, sa fiu intrebat de ce... si sa raspund pai nu am avut cum!;
3. cand ma plictisesc totusi si nu ma pot abtine sa fac munca, o fac in asemenea mod (ocolind restrictiile) incat sa poata crea probleme mai tarziu. iar cand apar... pai am fost nevoit sa aplic o solutie proasta fiindca solutia buna mi'a fost refuzata!
a.i. sa trimit oalele catre cauza!

Sursa este aceeasi: aplicarea de reguli de dragul regulii. Folosirea regulii ca mijloc de obtinere a puterii. De catre acefali, fireste. Cu aprobare de la manageri care considera ca sunt deasupra lucrurilor, si nu stau ei sa se amestece in lucrurile acestea marunte...

Birocratie, birocratie, birocratie, forma fara fond... Proceduri!

"procedurile ne feresc de dezastre dar asigura mediocritatea" Barry Schwartz
- acest citat se afla sub semnatura mailului meu de serviciu -

Un comentariu:

  1. De ce nu semnezi tu cu celebra expresie DIE HARD LOSERS? I-am spus asta in fata englezului, la o bere.

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.