..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

vineri, 6 noiembrie 2009

no sql, no heroine...


Ok. M’am convins. Lumea MS SQL este lumea idiotilor. Idiotii din categoria “li se invarte rotita dar nu in jurul axei firesti ci in jurul ventilului, iar miscarea nu este pe sensul de rotatie inainte-inapoi ci pe sensul de cadere dreapta-stanga, cu schimbari spre lateral fata-spate!”. In ultima saptamana am parcurs cativa Giga de cursuri SQL.

Daca vreodata ati avut vreo injuratura strivita printre dinti sau rulata din toti bojocii datorita reactiei stupide a vreunui produs microsoft... ms sql este tot microsoft... in stare pura!

Logica de creare a unui query / script este fenomenala. Impotriva oricarui minim bun-simt. Zdrobeste orice verticalitate neuronala.

Am luat pana si sql for dummies. Titlul este gresit. Cel corect: sql by dummies!

Asta este modalitatea de ajungere in situatia in care singurii oameni capabili de a face o unealta necesara sunt incapabili de a mai gandi in sensul utilitatii uneltei. Pentru ei unealta isi justifica existenta prin fiintarea ei si’atat! Folosirea uneltei de catre cineva, pentru ceva... este aproape o blasfemie! Asa am ajuns ca zilele trecute sa imi spuna un programator ca in softul lui cand lucrezi ca utilizator normal si creezi un ceva... acel ceva este de la sine dezactivat! Adica omul cand creaza ceva, o face dor ca sa umple o baza de date. Nu ca sa foloseasca acel ceva, nu pentru ca ar avea nevoie de acel ceva. Acelasi programator spunea ca i se pare firesc ca atunci cand pe ceas apare semnul de taiat... sa insemne ca ceasul este activ!!!

Adineauri am dat o cautare in help’ul sql’ului: “column properties”. Raspunsurile oferite sunt doua titluri: Querying XML Using OPENXML si Using OPENXML! Nicio legatura cu girafa de la zoo care se vaita ca ii lipseste o mufa fiindca are nevoie de corabii si plange dupa-masa!

Ca sa reusesti sa sql trebuie sa ai modul de gandire orientat pe cum fac sa fie de dragul de a fi cat mai absurd! Trainerii sql pe care i’am urmarit au dovedit asta. Nu numai in aspecte stricte de functionare a softului ci si separat, ca indivizi.

E clar. Pentru cateva zile nu ma mai ating de sql. Si voi incerca pe viitor sa mi se intersecteze cat mai putin drumurile cu el. Asa, pentru sanatatea neuronului meu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.