..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

luni, 16 noiembrie 2009

deciziile si infidelitatea


Lucrez intr’o firma de curierat.
Ca sa’si justifice prezenta, unii manageri mai vin cu cate o idee – sa facem un servicu suplimentar! Si demonstreza ei ca este pentru binele planetar.

Adica, eu duc pachete, dar pot sa le duc in 6 feluri! Mirobolant!
Apoi, pentru ca ideea / serviciul sa isi justifice la randul ei existenta se dau oamenilor care sunt in contact cu clientii bonusuri pentru promovarea serviciului proaspat nascut. Si asa, lumea merge inainte.

Acum eu.
Ca si client.
Cand imi vine unu’ la usa ca sa ii dau un pachet pentru amanta, vreau sa ii dau obiectul repede si sa scap pana nu se prinde nevasta. Dar. Omu’ incepe si imi balmajeste o lista de posibilitati. Ditamai oferta. N’am niciun chef si nicio nevoie de tot felul de maimutareli. Iar pentru ca m'am prins ca nevasta tocmai trage cu urechea, ca sa nu auda numele destinatarului(ei) sau ceva incriminator, ma apuc si il intreb pe om ce inseamna fiecare. Pana se plictiseste sa asculte. Ei... aici se termina povestea mea deoarece n’am nici cea mai mica idee ce pot insemna majoritatea urmatoarelor servicii:
Road Parcel Express, Prepaid, Express Plus, Express, Economy Express, Matinal.

Lucrurile simple devin complexe in mod inutil. Pentru ca valorile s’au revolutionat. Si nu mai exista o ierarhie a pricipiilor universal valabila. Fiecare considera ca are dreptul sa rastoarne orice ierarhie, orice principiu. Si iti vine postasul la usa care in loc sa iti rezolve o problema iti ofera inca o lista de decizii de luat. De’abia credeai ca scapasei. Luasei decizia de a trimite prin curier ceva. Si poate nu erai 100% convins ca este cea mai buna decizie. Luasei decizia prin care firma trimiti coletul. Si poate nu erai convins ca este deciza aia corecta. Cati curieri pierd cate colete? Cat costa fiecare? Cat dureaza pentru fiecare? Cati ajung in orasul respectiv? Dar ai decis. Ai scapat de bataia de cap. Nu! Vine curierul la usa si o iei de la cap... pentru ca fiecare serviciu are in spate inca o serie de optiuni...

concluzie: firmele de curierat combat sau ajuta infidelitatea?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.