..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

miercuri, 22 iulie 2009

Chitara noua

Ok. Avem chitara noua. Un stagg acustic, cu cheite capsulate, in baie de ulei, negru, lucios. Lacuit. Nu prea inteligenta treaba cu lacul dar na, cine spunea ca inteligenta este necesara tot timpul…? Si o husa neagra aratoasa… si doo pene la fel de aratoase… acu’ nu stiu daca voi mai reusi sa impresionez prin cantare… dar in puii mei, macar voi compensa prin aspect!

Si deja am patru degete la mana stanga pe cale de a intra in greva.

Prima surpriza: carnetul de cantece l’am gasit din prima!

A doua surpriza: tocmai rapa, piesa mea de rezistenta… nu’mi mai iese! Alta varianta decat cea din coloana sonora a blogului, mai cu viata, znaga si carmaz. Acu’ ma uit luuung la ceaiul verde cu menta din care am supt azi si ma intreb daca nu cumva de fapt lipsa de alcool si’a spus cuvantul…

La rapa aia nenorocita aveam notate in carnet trei variante de acorduri. Dar stiu ca io ma potriveam cu o a patra pe care puteam sa’mi dau drumul la voce in toata regula. A patra… firesc, nu am notat’o never, era imbunatatire proprie... de ce s’o notez?! Si’am cautat pe gugal, ca ashe mi’o zâs sabina.

Si uitand aproape instantaneu de ce am intrat pe gogle, am luat'o langa... si am descoperit inca doua acorduri de mi’au sarit ochii din cap mai ceva ca la melc… dar si un acord care chiar imi place cum suna si nu e atat de nenorocit… numai ca e suficient apropiat de MI incat degetele sa fuga un pic pe vechiul fagas, cel cunoscut… sa iasa fast cacofonie!

A treia surpriza: astia au trecut in masa la scrierea americana a acordurilor: c, d, e , f, g, a, b in loc de: do, re, mi, fa, sol, la, si – asa cum (i’)am invatat io pe vremuri. Sa’i bata alizeu’ daca mai inteleg ceva. Dupa ce ca din lipsa de exercitiu, imi sta neuronu’ ca sa traduca acorduri in pozitii de desh’te, mai sta sa traduca si litere in… acorduri. Litere in note si note in desh’te! Mama lor de dinozauri…cu americanii lor cu tot!

Concluzie: am chitara de donat! Cea veche, firesc. Doar la mine a servit 15 ani... Nu mai poate fi folosita pentru a produce chestii melodioase, dar ca decor de bar, ceva… este excelenta (voi pune in curand si poze cu ambele).

5 comentarii:

  1. Deci nu te-ai lasat pana nu ai ... :))
    Sa o stapanesti sanatos, si la cat mai multe cantari cel putin satisfacatoare! ;))

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai ai chitara?as vrea sa invat sa cant la chiatara dar nu am una,daca o mai dai as primi-o cu cea mai mare placere

    RăspundețiȘtergere
  3. a fost data. dar poti sta linistit(a) - nu mai era capabila de a fi utila pentru folosire fireasca. doar pentru decor. am povestit asta printr'o postare in zona asta...

    RăspundețiȘtergere
  4. pacat.oricum macar ai binevoit sa imi raspunzi.un bloghing placut iti urez.

    RăspundețiȘtergere
  5. buna . ma numesc john. sunt chitarist si pasionat de muzica. recent am infintat un grup de incepatori pasionati si ei de muzica pt ai invata chitara. faza e ca nu am fonduri, ca sa cumpar chitari , mai am tot de la niste chitaristi mai batrani chitari destea mai rele si mai vechi, da leam reparat si acum is numa bune de studiu. daca vrei sa donezi chitara ta cea veceh as fi foarte recunoscator. idu meu este johnny_jh2005. dami un add si spunemi te rog daca o mai donezi. mersi mult

    RăspundețiȘtergere

spui, semnezi.