..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

joi, 30 iulie 2009

valorile sau nonvalorile - conducatorii oilor sociale

(raspuns pt lia)

I. Despre mine

Cand cineva vorbeste urat despre mine in mod direct ma deranjeaza. Dar nu iau foc.

Cand cineva vorbeste urat despre mine in mod indirect, ci prin intermediul bucurestenilor, romanilor... ma mahnesc. Dar nu iau foc.

Multi au spus despre mine ca sunt sclavul principiilor. Si imi spuneau ca am principii frumoase, si ca este frumos sa ai principii, dar daca lumea in care traim este prea putreda hai sa vorbim despre ele, dar la nivel practic sa traim ca niste curve in genunchi si cu capul plecat in fata mizeriei. O vreme i’am crezut. Ca daca mai multi iti spun ca esti beat te duci naibii si te culci, sau te iei la bataie cu careva sau incepi sa’i pupi pe toti! Adica am crezut ca sunt marioneta principiilor. Insa incercand sa ma detasez de ele am realizat ca nu erau reguli exterioare de care ascultam cuminte. Ci nevoi-impulsuri interne, organice. Cand in viata particulara trec la adresarea pluralului respectuos cu cineva, nu o fac in urma etichetei, in urma unei reguli ci in urma unei simtiri care imi dicteaza acest lucru. In urma convingerii ca acel om merita pretuire si trebuie sa stie acest lucru.

Imi spui ca nu sunt deschis la discutii. Daca ai fi avut dreptate as fi reactionat brutal de la primul articol. Insa n’am facut asa. Am adus argumente. Apoi am vazut ca altcineva aducea argumente si mai bune decat ale mele. Apoi mi’am zis ca poate acelea pentru tine iti acceseaza doar nivelul intelectual, iar tu ai nevoie de argumente emotionale. Si am pus si un asemnea argument. Apoi ai pus al doilea articol in care aratai ca refuzi orice argument. Tu ai o idee fixa si basta. Atunci la ce bun sa mai fi discutat?

II. Despre societate.

Iar in cazul articolelor tale ceea ce m’a facut sa reactionez dur nu au fost principiile aparente (nationalism, patriotism). Ci estimarea efectelor! Si in articolul acesta (presiunea sociala) am vrut sa le arat, dar mai aveam si alte probleme pe retina si m’a luat valul.

1. Am spus totusi ca marea majoritate a societatii se comporta in spirit de turma. Asta nu este o noutate, cred ca nu trebuie sa o argumentez.

2. O turma are nevoie de cioban, magar si caini. Altfel se duce naibii (adica se intampla cam ce vezi tu in societatea de azi).

3. Rolul cainilor sa zicem ca il indeplinesc convingerile de nivel mediu. Raportarile masei la societatea pe care o compune. Daca vrei ca omul de rand sa aiba un comportament civilizat, trebuie sa il convingi ca face parte dintr’un mediu civilizat. (ma refer la omul de rand, la cel majoritar, nu la cei minoritari care au dezvoltat motivatii proprii pentru acest comportament). Pe omul de rand il convingi ca face parte dintr’o societate mirobolanta punandu’i acesta in fata ochilor valori pe care sa le urmeze.

4. iar daca in ziua de azi valorile pe care i le poti arata omului de rand e greu sa le gasesti in prezent, cauti / folosesti raportari la inaintasii lui, raportari care sa’l indemne la slefuirea comportamentului sau.

Si dupa ce ca asta se intampla atat de putin in ziua de azi, articolele tale veneau impotriva... deci aveau un efect social negativ.

III. despre tine

Daca tu ai o pasa proasta, esti dezamagita de societatea romaneasca de azi, ceea ce este lesne de inteles, si ai nevoie de cateva lucruri care sa te aduca inapoi, sa te reechilibreze emotional, si ceri acest lucru, cum parea primul articol... este ok.

Insa daca de fapt tu vrei doar sa arunci afirmatii nocive social, mai ales cand printre cei ce te citesc se afla o mare cantitate de oi... pe care astfel le influentezi in aceasta directie... that shit ain’t right (de la marele filosof chris rock citire)!

Acesta este si motivul (penibil cum spui tu) pentru care am scos link’ul catre blogul tau din blogroll. Dincolo de faptul ca nu sunt de acord cu ceea ce spui – si atunci este firesc sa nu te prezint/sustin, am limitat accesul eventualelor oi care ar veni prin intermediul acestui blog.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.