..............
Iar fata aceea, iata,
Se uita la mine cu sufletul...
Nu, draga, nu te deranja sa ma iubesti.
O cafea neagra voi servi, totusi
Din mana ta.
Imi place ca tu stii s-o faci
Amara.
(Marin Sorescu)
..............

sâmbătă, 26 aprilie 2008

(old blog) facultate, huh ep 2

Entry for April 23, 2007

un subiect in povestirea de la cursul povestit adineauri... "romanul e cosmopolit" - si am avut o mica istorioara prea perfecta (in amuzamentul ei) despre moda postirii care a facut ravagii anul acesta.

alt subiect. mare parte a romanilor e cuprinsa in categoria de public "bound by the rules".

ok... aveam ceva interesant daca se discutau "de ce?"-urile. de ce e romanul cosmopolit? de ce e atat de receptiv la ceea ce ii da sa pape mass-media? de ce e romanul majoritar "bound by the rules?" sunt doua categorii distincte? nu e un paradox ca acelasi lucru care il face sa fie cosmopolit si sa imbratiseze noul e acelasi care il face sa "stick to the known" (similar cu bound...) - in romana frate... se zice: "romanul majoritar e conformist".

majoritaru' e conformist. ca e conformist cu zona in care se scalda e la mintea cocosului. daca se scalda in mass-media imita ce vede acolo. si e cosmopolit. daca se scalda cu rudele danseaza cu ideile de siguranta, reguli poate arhaice uneori da' care si-au dovedit utilitatea.

si nu tre' sa ne facem griji pentru roman. teoria spiralei tacerii opiniei publice (sau ceva similar - am uitat numele - al naibii lapsus) nu e a noastra, nici n'am inventat'o, nici n'am provocat'o.

dar oricum, aceste subiecte nu tineau de materia cursului, asa ca de unde nu e...

si in plus... la naiba. daca ar fi fost sa se auda ceva care sa imi placa mie, fugeau ceilalti.

sunt intr-o dunga. merg la cursuri sa-i gasesc in carne si oase pe eliade, castaneda & comp. de parca astia ar creste in toti copacii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

spui, semnezi.